lørdag den 12. april 2014

Nordatlantisk Hus og Møntergården i Odense.



Dagen har været beriget med besøg og brunch, sammen med kære venner. Vi mødtes på Nordatlantisk Hus til brunch og besigtigelse, af det nye hus på Odense havn. Flot byggeri og en dejlig restaurant, som varmt kan anbefales. Der går ret hurtigt et par timer, med spisning af de mange lækre sager, for ikke at tale om det gode selskab.


Efter spisning gik vi på gå ben op til Møntergårde, som er et af Odense bys museer. Ingen af os havde været der, efter at der er blevet bygget helt nye bygninger. Det var en meget positiv oplevelse. Opsætningen af udstillingen, er sat tematisk op, hvilket var rigtig godt. Præsentationen var flot og enkel. Temaet er selvfølgelig Fyn, igennem tiderne.   Vi vendte også lige den del af den gamle udstilling, som stadigvæk, er bevaret i de meget gamle bygninger. Udstillingen i de gamle bygninger, er efter min erindring reduceret kraftigt. 

Efter de mange skridt, måtte jeg finde en bænk, hvor jeg kunne sidde og vente, på at Kim hentede bilen på havnen og samlede mig op. Jeg havde nok lige trukket det at gå, lidt for langt. Så jeg opgav at gå tilbage til bilen. 
Eftermiddagskaffe og dejlig kage, hos de gode venner, som bor i Odense. Massere af snak og ikke mindst en masse grin. Pragtfuld dag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar