torsdag den 17. juli 2014

Norge og retur med blinkende lygter.

Så er den årlige tur til Risør i Norge overstået. Det har som altid, været hyggeligt at være deltager på det årlige marked, langs med havnen i Risør. Vejret var dog lige lidt for varmt, til at folk gad komme inde ude fra små øerne og havet. Men klage kunne vi ikke, vi nærmede os stadiet "sprød svær " hen på eftermiddagen.





Opholdet har varet noget længere denne gang. Gruppen Baskets4life, som jeg er den del af, havde i 2012 udstillingen  " Mellem linier " i Rundetårn, som vi i de næste par måneder viser i Kunst Parken i Risør. Vi er meget tilfredse med ophængningen, som vi selv, med hjælpere, har stået for. Det er blevet meget smukt. Responsen har været helt overvældende.






Anne Mette og jeg holdt flette kursus søndag og mandag. Interessen for fletteri er stor i Norge, hvor man ikke har så udpræget en pile tradition, som vi har her i Danmark. Det gik fint og der blev flettet med stor energi, interessen for gentagelse til næste år var stor. Der var både nogle som aldrig havde flettet før og så garvede flettere.





Hjemturen efter 10 dage i dejligt selskab, var dog lidt speciel. Kort fortalt, gik lyset bag på Land Roveren ud og jeg syntes nok, at vejen fra Hirtshals til Rostrup, på Fyn, pludselig føltes lidt lang. Taget i betragtning at jeg kørte fra borde kl. 22.30 og landede på matriklen her kl. 03.45. Jeg endte med at kører med konstant katastrofe blink de sidste ca. 200 km. Trafik var der en del af, ikke mindst en masse store lastbiler. Mildt sagt en lidt anstrengende tur. Kim har fikset bilens lys og den er klar til nye eventyr.
Selv skal jeg lige have et par dage til at lande i. Det er noget med, at vende tilbage til egen rede igen.

Udsigten fra det hus vi havde lejet, var helt forrygende flot.







6 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig tur, bortset fra hjemturen det lyder ubehageligt at lyset ikke virkede og jeg kan godt forstå at du var udmatte ved hjemkomsten:)

    SvarSlet
  2. Ja Lisbeth, det er så ubehageligt når det er mørk nat, hvilket det jo er , selv om det er sommer. Trafik var der også rigelig af. Men der er bare ikke meget hjælp at hente på tankstationerne, da de jo er besat af unge mennesker, som ikke har indsigt i biler som sådan. Historien er helt sjov, når nu jeg er kommet hel hjem og ikke forårsagede ulykke for nogle andre.

    SvarSlet
  3. Åh Anne sikke en tur.
    Men når det er sagt, så er det sørme et smukt område du har været i, og sikke en flot udstilling ! Jeg er helt vild med det !
    Måske markedet også kan bruge en affaldsven til næste år ?

    SvarSlet
  4. Ja Birthe det er en meget smuk by. Meget stemningsfuld. Affald ligger der intet af, men man kan jo være der for ren nydelse. Du er velkommen.

    SvarSlet
  5. Sikke en flot udstilling af meget smukke ting. Til lykke med den. Og sikke et smukt sted. Jeg har fornylig opdaget din blog og jeres fællesskab af flettekunst. Meget spændende, varieret og flot. Jeg håber, at jeg får lejlighed til at se en af jeres udstillinger på et tidspunkt.

    SvarSlet
  6. Tak Ilse. Hyggeligt at du kom "her" ind omkrig.

    SvarSlet