torsdag den 7. august 2014

Her tigges der ved bordet.



De sidst anskaffede høns har foreløbig overlevet ræve Det glædes jeg dagligt over. De er også ved at være ret fortrolige med os. Det tager som regel ikke så lang tid for dem, at forstå hvor maden kommer fra. Her er der flere muligheder, morgenen starter med at der spises korn i hønsehuset. Derefter lukkes du nu helt ud i haven, så er der frit slag, de må selv finde hvad de vil have.




Når jeg/vi så sætter os ud på terrassen, så kommer de som skudt op af jorden, med lynets hast. De håber selvfølgelig på, at der falder lidt af som kan spises. Og det gør der da også. Så nu har vi høns der tigger ved bordet, det er ok, bare hunden ikke gør det samme. Det gør han ikke. Det vil jeg ikke have. Men høns, det er da noget helt andet.

4 kommentarer:

  1. Herlige høns.
    Hanen er vel mest en New Hampsire. Så er de tvist en Lys Succes, en Barnevelder og en Tværstribet Plymuth Rock.
    Det bliver spændende at se kyllingerne fra de blandinger! Krydsningsavl er faktisk det mest spændende. Man ved aldrig helt, hvordan udfaldet bliver.

    SvarSlet
  2. Jeg håber selvfølgelig at der kommer kyllinger af foretagenet. Jeg købte dem som hønniker, æglægningen er dog i fuld gang hos alle tre. Jeg er usikker på om hanene er ren race, der er nok noget baggård i ham. Han kommer jo ude fra Egense, så der kan det jo være lidt "uldent" Men han er meget flot, så jeg er tilfreds uanset.

    SvarSlet
  3. Ja, hvis det er samme sted i Egense vi tænker på, er det en ren Noahs Ark med alle de arter og racer.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det hyggeligt ud med de høns.

    SvarSlet