lørdag den 26. november 2016

Konejagt...jo det er sådan vi gør her på Nordfyn.

Det er tid for den årlige konejagt, her på " Bolmerodet "  Mirakuløst nok er det fortsat de samme jægere og ikke mindst deres koner der kommer. Det kunne selvfølgelig sige noget om træfsikkerheden hos de herre, jægere, det tror jeg ikke jeg er den rette til at udtale mig om. Men fakta er, at det er de samme koner de kommer med hvert år. Om det, at det er de samme der møder op hvert år så evt. siger noget om stabile forhold, tja, måske.

Men hyggeligt det er det, der er ikke interesse for jagt hos de medbragte koner, heller ikke jeg er interesseret, jeg tror at vi alle har hørt de jagt historier som fortælles, et utal af gange. Utal skal forstås som virkelig utal.



Vi er som regel 10 personer, som jeg så laver mad og bager kringle til. Det med kringlen tager jeg ikke chancen på at udskifte, det ville aldrig gå godt, så kunne kone ( mig) delen måske risikerer at blive reduceret. Ikke at de så ville få mere kringle af det, men jeg tvivler på, at de ville nå at tænke så langt.
Nu gik det så sådan , denne gang,  at der var flere afbud lige i sidste øjeblik. Det ændrede jo lige lidt på det hele. Dog ikke på at Gitte og jeg fik snakket en masse, der var jo ikke nogle af de andre koner til at afbryde os, hvilket de helt sikkert ville have gjort.

En rigtig hyggelig dag som altid i det selskab. Det der med foto af paraden, det venter jeg med til næste år. I stedet får i et foto af  den rimfrosne ræv , som Haldur smed ud af en grav den anden dag.

1 kommentar:

  1. Heisann.... først trodde jeg du skrev om noe helt annet som i en symbolsk drakt, men så var det virkelig jakt og koner det handler om. Best å holde oppskriften på kringlen tett til brystet... Ha fine dager framover ;:OD)

    SvarSlet