torsdag den 24. august 2017

Som du ved færdes jeg både her og der....




Hvis du har læst mine sidste indlæg, vil du se at jeg kommer vidt omkring. Jeg færdes i fængsel, VIRKELIGHEDEN , Den blå planet og sidst i Dinosaurus land.
Mit barnebarn Kalea på 3,5 år har fået personligt årskort til Zoologisk Museum. Dette indebær at hun kan tage en ledsager med efter eget valg, nok meget godt altså det med ledsager, for hvis hun skulle slippes løs der i Dino land helt alene, ville der nok blive for meget omrokkering på alle de umådelig gamle knogler. Hun er meget betaget af de kæmpe dyr og det at de har ligget i jorden i mange år.





Kalea har været der en gang før sammen med sin far, så hun vidste lige hvor vi skulle hen. Kom farmor, se her.. se her ... se her . Hun er ikke klar over, at hun ramte lige ned i farmors store fascination af skelletter, altså ikke dem i folks skabe sådan i almindelighed, men de døde dyrs. Nogle syntes at det er makabert og lidt ulækkert, jeg syntes det er meget interessant netop at se hele konstruktionen som bær det hele. De udstoppede dyr som man kan komme tæt på, insekter som ikke flyver bare men rør på sig.






Der er rigtig mange ting på det museum, som de gerne må afleverer her hos mig. Måske jeg må melde pas på Mammut og Dinosaurus og enkelte andre af de stor, måske..
Det er ikke sidste gang vi skal benytte det personlige årskort. Det var med rank ryg og stolthed den lille pige stillede sig op ved disken, for at række kortet frem til indtjekning. Det er jo , når jeg er på besøg, ofte mig der står for udgiften, denne gang klarede hun det helt selv.






Slange skellettet her kan give lidt sved på panden , når jeg tænker på alle de ryg vivler som man kan få ondt i.

Kommer I i nærheden af Zoologisk museum, så tag endelig selv små børn med der ind, de vil syntes det er fantastisk.





Når man er 3,5 år så er en legeplads altid velkommen. Vi fandt en på Guldbergs Plads. Det gode vejr og turen på museum, havde givet lidt appetit så frokosten blev indtaget på en af de mange bænke. Kalea havde fri udsigt til en masse gynger, som der ikke lige frem var kamp om, så der blev gynget. Det var nu mest en "legeplads" for voksne, med henblik på træning. For de mindre børn var det sparsomt, altså bortset fra gyngerne, men det så flot ud med alle de blå stolper.


2 kommentarer:

  1. Ja, Zoologisk Museum er en god oplevelse. For få år siden besøgte vi det for første gang og blev barnligt begejstrede.

    SvarSlet
  2. Lige nøjagtig Eric, det var faktisk den der barnlige begejstring jeg blev ramt af. Ikke så dårligt i en alder af 64.

    SvarSlet