tirsdag den 19. januar 2010

Inkarneret mor og barn.

Toke skulle møde kl. 8.30 til morgen. Det gik dog ikke helt som tænkt. Den blev 9 inden han cyklede her fra, hvilket nok mest var årsagen til den sene afgang, altså det med at skulle cykle. Nå men en halv eller en hel time er lige meget, der er dømt fravær under alle omstændigheder.
Han havde fri igen kl. 12 og ringede da han kørte fra Nordfyns Gymnasium, for at melde sin ankomst. Jeg ved som den inkarnerede mor jeg er, at det betyder :  Er du der, har du frokost og te til jeg kommer hjem. Som det inkarnerede barn af en hønemor som mig, så ved han, at sådan er det. Man kan ikke have det FOR GODT. Det eksisterer simpelthen ikke i min verden. 
Nu er frokosten indtaget, jeg sidder igen her ved maskinen og Toke skulle lige slå mave lidt. Det foregår med yderligere indtag af brød og brieost samt mere te. For ikke at glemme lydbogen og computeren med en omgang Simsons. Men han er nu nok blever lidt træt af dagens dont, så han er væltet i den bedste stol. Han får lige en timestid, men så er det slut. Han har varslet oprydning og rengøring på sit kammer. Det er ikke rengøringshysteri der ligger bag denne beslutning.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar