tirsdag den 2. marts 2010

Hindufestival i Indien.

Min ældste søn Rasmus, drager i dag afsted til Indien, igen, igen. Han har været i Indien flere gange, af længere tids varighed. Denne gang skal han til Hindufestival og mødes med hellige mænd, som smører sig med aske. Festivalen er den størte af sin slags i Indien.
Forrige år vandrede han i et par uger, i bjergene med en lille gruppe af disse hellige askefolk.

Rasmus er rejst med en lille rygsæk og fotoapperat. Han gider ikke slæbe på så meget og kan jo købe let tøj, som passer til varmen, hvor han kommer frem.
Jeg ved at han har glædet sig, til denne festival i flere år, at han har været flittig, med at blive færdig med et bogskrivnings project, som har stået på i det sidste år. Nu er der afleveret og jeg ved, at han trænger til at komme væk fra kulden og det mørke vejr her i Danmark.
Han kommer helt sikkert hjem med flotte fotos af flotte mennesker. De er altid meget udtryksfulde, disse meditative mennesker.

Egentlig havd jeg håbet, at han først skulle afsted til efteråret. Jeg ville rigtig gerne have, at han tog sin lillebror, Toke med. Det ville bare være så godt for dem, at prøve at rejse sammen. Aldersforskellen er 13 år på de to, og der er derfor meget stor forskel på, hvordan de ser på mange ting. Heldigvis er kærligheden til hinanden meget stor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar