onsdag den 5. maj 2010

Er det her ingenting.

Overskriften på dagens indlæg, relaterer til dagens gang i værkstedet. Jeg har kursus med 5 kvinder, som er kørt fra Sjælland meget tidligt i morges. Der skal selvfølgelig flettes kurve, der er altid nyt at lære og andet som kan samles op på. Der er så mange forskellige måder, at gøre tingene på. Så selvfølgelig vil der være ting jeg gør, på en anden måde end hvad de har set tidligere.
 Nogle vil gerne flette den Catalanske bund. Dertil laver vi en ring af pil. Når den skal samles laves der to snit , et i hver ende af pilen. Måden disse snit lægges på, er vigtige i forhold til om ringen bliver god eller ej.
Her er det så at vi bruger udtryk, som for udenforstående lyder tosset. Eks." Anne, vil du lige se efter, om dette er ingen ting"
Der ville med Benny Andersens forhold til ord og brugen deraf, helt sikkert kunne komme noget sjovt ud af det, hvis han sad og lyttede med, sådan en dag.

4 kommentarer:

  1. Ja det lyder godt nok som noget for særligt indviede ;-))

    SvarSlet
  2. Sjovt nok, det kan jeg - med min nordjyske baggrund - fint nikke genkendende til ☺

    SvarSlet
  3. Jeg vil gerne have en oversættelse .....jeg er jo KUN midtjyde ;-))

    SvarSlet
  4. Nå ja med forklaring kan jeg da også godt forstå det...

    SvarSlet