søndag den 18. september 2011

Krebsegilde.


Så er der kogt krebs. Kalaset står i morgen, om end det er en helt almindelig flad mandag. Det er sådan det kan lade sig gøre, når der er noget som hedder arbejde i weekender. Det er helt fint, gode venner kommer, som de plejer. Vi smovser os i krebs og der bliver lidt god ost bagefter. Hjemmebagt Mazarinkage og kaffe, så er vi nok også mætte.
Krebsene står nu i lagen og køler af til i morgen aften, så har de trukket god smag af dildkrone og salt til sig.
Krebsen er ikke født som rød, de er som det ses af det nederste foto, gråsorte. Et samspil af rødt og blåt farvepigment, hvoraf det blå koges væk og det røde er "kogeægte"  og vupti, så er der røde krebs. Nogle mennesker vil nok have svært ved det, at putte de levende dyr i kogende vand. Jeg kan fortælle at de dør omgående, i det de puttes i det spilkogende vande med hovedet først.
Nu har jeg jo ikke tænkt mig, at træde mere rundt i det der med rødt og blåt, om end vi lige har spist valgflæsk. Jeg håber at den røde farve er "kogeægte" og holder. Den blå er som sagt kogt væk.

5 kommentarer:

  1. Får helt mundvand... hvad tid var det vi skulle komme??? ;)

    SvarSlet
  2. He, he den var go'. Blå farve er kogt væk i dansk politik og på krebsene:-) Krebsene bliver flotte, når de koges - ellers kan jeg nu godt gå ind for flerfarvet politik, en blanding af blåt og rødt - det giver så smuk en farve:-)Hvor er I heldige at I har så skønne naturresourcer som krebs:-)

    SvarSlet
  3. Charlotte, ja vi er "rige" på omgivelser og hvad de giver af vildt og krebs. Politisk farve er rød her hos mig, men jeg håber sandelig også at der kan blive arbejdet bredt, så en fin violet er ok.Det er i længden det som holder bedst. Ensidighed er ikke brugbart.

    SvarSlet
  4. Uhm.......det ser superlækkert ud - og så hjemmebagt mazarinkage :-)
    Lene

    SvarSlet