søndag den 17. februar 2013

Regnbuen i Århus.




 Jeg har siden Regnbuen blev åbnet i 2011, haft lyst til at se Olafur Eliasons kunstværk på taget af ARos. Det blev så i dag, Kim og jeg besluttede at der kunne komme et kulturelt indslag ind i liver. Det kan jo ellers meget hurtigt, komme til at handel om rævejagt, brændekløvning og kurvefletning når der er fri dag.


Det blev ikke en skuffelse, at gå oppe i Regnbuen. Et helt fantastisk flot syn ud over Århus, og så må jeg sige, at det har pyntet gevaldigt på den ikke særligt kønne bygning ARos er i sig selv.




Der var selvfølgelig også Edvard Munch udstillingen, som der bestilles særskilt billet til, med et tidspunkt, hvor der er afsat en halv time til billed kig. Også dette var meget dejligt. Jeg har for mange år siden set Munch i Oslo. Det var sidste dag for Munch udstillingen, og jeg fik indtryk af at personalet var ret tilfredse med dette. De har nu siden Oktober lukket folk ind i hold , holdt vagt i rummene og adviseret når den afmålte halve time var slut. For så at lukke et nyt hold ind. Jeg forstår godt hvis de ikke gider høre mere om Munch. De skulle efter lukketid afholde en fest for godt overstået udstilling, med et mega besøgstal over de sidste ca. 5 måneder.


Per Kirkeby var der også, altså på væggene. Ikke de bedste af han ting.
Kvium hænger der og det var nogle af de lidt ældre billede, men som altid rammer han noget som er vedkommende. Det er grimt og  gribende. Jeg kan godt lide hans univers.
Måske jeg må tage turen til Kunsten i Ålborg for at se det nyeste han har lavet.  





Hvis ikke du har været på ARos, så kan jeg kun anbefale at tage turen der til. Det er meget flot, med Regnbuen. I det hele taget er museet meget smukt indvendigt.

3 kommentarer:

  1. Aros er altid et besøg værd og regnbuen er intet mindre end flot og en speciel oplevelse hver gang...

    SvarSlet
  2. Nej, det kender jeg ikke. Kan godt se, at det ville være en af de steder, som skal besøges på besøg i Danmark.

    SvarSlet
  3. hvor pudsigt. jeg var der samme dag :)

    gik desværre glip af munch, men nød kvium meget. som altid

    SvarSlet