fredag den 1. marts 2013

Jeg drukner i tilbagebetalinger.




Dato : 21.02.2013
Meddelelse om tilbagebetaling af skat for år 2013
Kære skatteyder,
Jeg sender denne e-mail for at annoncere: Efter den sidste årlige beregning af din finanspolitiske
aktivitet, vi har fastslået, at du er berettiget til at modtage en tilbagebetaling af skat af:

DKK 854.56 
At modtage din refusion, kan du udfylde og indsende den afgiftsgodtgørelse form.
Klik her for at få adgang til din refundere.


De seneste par dage, har jeg som så mange andre, modtaget et utal af dårligt formulerede mails som gerne vil annoncerer, at jeg skal have penge tilbage i skat. Herligt. Kroner kan de fleste af os altid bruge flere af.
Men så er der jo lige det, at der først kommer skatte opgørelser i næste uge, så hvor fanden de har de annoncerede beløb fra, tja, det kan man vel undre sig over. Sammenlagt er jeg da oppe på adskillige tusind kroner, som annonceret. Her over blot en enkelt af dem. 

Det er de mærkeligste ting man modtager i sin mail. Jeg kunne tække huse, med de mængder af mobiltelefoner, gratis rejser og alt mellem himmel og jord, jeg modtager på mailen. Gad vide om de mennesker, ikke har noget mere interessant at tage sig til. Tænk sig at bruge tid på at sende den slags shit.


Bortset fra det, ja så har det nu været forår i to dage, hvilken rigdom. Det titter frem med erantis og vintergækker over alt. Vidunderligt. Det er nu klart lysere om morgen og det mærkes at det bliver senere mørkt. Det er lige hvad der er brug for.


2 kommentarer:

  1. Foråret ER så skønt. Her er der ikke lige nogen tegn endnu; men mon ikke det ændrer sig snart? Nogle få vintergækker har vi; men ingen erantis. Jeg har prøvet at så nogen; men uden resultat.

    SvarSlet
  2. Skulle der ikke kunne gro erantis under dine himmelstrøg ? Her er det ret forårsagtigt, men jo også ustadigt. Det er jo bare ikke til at blive inde når solen titter frem, bare lidt og en anelse.

    SvarSlet