tirsdag den 25. november 2014

Vi fylder os med sol, gør vi.

Endnu en dag med smukt vejr. Der var rim frost på græsset, her til morgen. Når først solen kommer i gang, forvandles græsset til et glimtende hav af de finest vanddråber. Det er så fascinerende at se på.



Og sådan kan jeg blive ved.


 Himlen er blå og det er svært at finde ind i værkstedet, hvor pilen venter på at blive flettet til kurve.




Alene det at være så priviligeret, at kunne gå ud i solen og kigge på vanddråber og husstandens 3 høns med deres flotte hane.



Tænk at stå der ude og gøre sit morgentoilette. En solrig november formiddag. Vi er rige, er vi, både hønsene og jeg.

4 kommentarer:

  1. Det har været SÅ dejligt at gense solen :-)

    SvarSlet
  2. Hvis der så bare kan komme lidt frost, så er lyset som regel lysere.

    SvarSlet
  3. Jeg har lagt nedenstående kommentar til din kommentar på Lone Landmands blog:

    "Vi må se at få den der grønne flagermus til Nordfyn næste år. Så kunne vi mødes et centralt sted med plads til Flagermusen og tailerne og så presse til den store guldmedalje.
    50-100 liter er ok med håndkraft; men der er langt større mængder æbler i spil.
    Det er vist de gutter her, som Lone og Søren har haft på besøg:

    http://mobilmost.dk/

    Kunne det måske kombineres med Melby Byloppemarked sidste lørdag i september?"

    Efterfølgende har jeg fået positiv tilbagemelding på en mail til Mobilmost, blot med det forbehold, at de ikke helt har styr på 2015-planen endnu.

    Tror du ikke, at det kunne blive et godt initiativ, som kunne trække folk og æblefyldte trailere til? Loppemarked og hjemmegjort går vel godt i spænd sammen,

    SvarSlet
  4. Jo da Farmer, jeg tror at der ville være interesse for sådan et gang mostning. Lopper og most passer nok helt fint sammen. Det vil dog kræve, at folk tilkendegiver hvor meget de kommer med ca. og om de selv medbringer dunke.
    Jeg tror nu nok, at vi holder fast i vores mostning sammen med naboerne. Men jeg kender til flere som savner vores "mostemand" Et rigtig godt initiativ.

    SvarSlet