tirsdag den 23. oktober 2018

Total tækket.










Kim og jeg havde en aftale i dag ( søndag ),en af dem man bare ikke aflyser, slet ikke hvis han vil have en sæson mere med mig. Det vil han så åbenbart gerne, tro det hvem der vil. 

Turen gik syd på mod Ribe, vi ville gerne se det nye Vadehavscenter, det var hele køreturen værd, flot arkitektur, smukke materialer og en flot opsat udstilling. Lækkert, let, delikat og så smukt. Ren nydelse. Fantastisk tækkearbejde.
Vi havde aftalt at vi skulle spise en god frokost, det blev så ikke lige sådan at vi kom igennem Ribe, før vi nåede Vadehavscenteret, så vi satte os i deres cafe’ hvor  udvalget er meget begrænset. Vi var meget sultne så vi købte en frokostbolle og en kop kaffe, det var noget af en kedelig omgang, det er der ingen grund til at hverken vi eller andre gentager. Tag hellere mad med hjemme fra. 
Jeg får altid lyst til at trække i forklædet  og gå ud for at blande mig, når det bare er så kedeligt og intetsigende det der serveres. 
Nå, men jeg valgt udstillingen nu jeg var kommet hjemme fra og det var en stor glæde, så er der igen fyldt op med ny inspiration .
Udstillingen er meget enkel og smukt sat op,  der er bestemt ikke noget gammelt hengemt museum over dette.



 


Hele væggen her består af reagensglas som er forseglet, med indhold fra vadehavet og naturen der omkring, det var så smukt. Den væg ville jeg gerne eje. jeg vil lige gøre opmærksom på de fine skygger, hvis ikke i selv har lagt mærke til dem.




Uden for står den barske vadehavs natur, selv for udsmykningen, som i sig selv er fantastisk.




2 kommentarer:

  1. Du har ret, det er et fantastisk center. Vi havde mad med hjemmefra.😊

    SvarSlet
  2. Ja det er helt vildt flot tækkearbejde, har aldrig set noget lignende. Rummet med “sort sol” var også betagende, men ikke fotograferbart. Man skulle mene, at der kunne laves noget lækker let cafe’ med fisk, skaldyr og andet godt lokalt, men der er selvfølgelig omkostninger ved det hele.

    SvarSlet