onsdag den 7. oktober 2009

Den omvendte verden...


Det er der, jeg har opholdt mig det meste af eftermiddagen. Det vil sige jeg har passet udstilling i Nicolaj i Kolding, hvor Danske Kunsthåndværkere Syd, har en fælles udstilling under ovenstående titel. Udstillingen er åben til d. 25 oktober tirsdag til søndag. Der er 20 forskellige kunsthåndværkere, som har forsøgt at fortolke den ovenstående titel. Det er altid meget inspirerende at se smukke ting, det vrimler som regel med gode ideer, efter sådan et par timer i godt selskab.
Selv har jeg lavet 3 stk. kurve af pil, som ender uden den obligatoriske kant. Måske bliver de højere, eller klippet af en dag. Vi får se. Der er 2 firkantede "kurve" lavet af brugte cykelslanger, fiskesnøre og "røde" prikker/ små gummi trekanter.


Britt Villadsen har lavet disse keramiske æg, hvor på der er stemplet et dyre navn på hver enkelt. De lavede de flotteste skygger, på den gule bundplade.

Sten Børsting er keramiker og har lavet en hel flok Tårne.  De er helt vildt flotte. Ham kunne man efter min mening, godt sætte til at lave Tårne i fuld størrelse, spredt rundt i det ganske land. Eller lade ham være arkitekt på nogle flotte Moskeer.



1 kommentar:

  1. Hvor søren fandt du min blog henne?
    (og nej, jeg købte ikke en af dine kurve, kikkede dog "sultent"
    Du har undervist mig for snart mange år siden hos Eva...her havde jeg lokket Eddie (min mand) med, for jeg tænkte at pil var noget for ham...han blev bidt :-)

    SvarSlet