søndag den 4. oktober 2009

Weekend kursus

Weekenden har været præget af 5 glade og sjove kvinder fra midt i 30'erne til 67 år. Det vil sige, at jeg her i mit værksted har afholdt et kursus i det at flette kurve. Det har jeg nu gjort de sidste 20 år, så intet nyt i det. Der er dog altid noget ved disse kurser, et sammen træf af hovedsagelig kvinder, som mødes om dette at flette kurve. Det er meget forskellige mennesker, som ikke nødvendigvis kender hinanden på forhånd. Nogle kommer som venner/ bekendte, andre blot alene. Fællesskabet består i interessen for det at flette og kærligheden til kurve, i alle afskygninger. Mine kursister er en bred vifte af mennesker. Nogle har flettet før, nogle meget, andre aldrig. Det gør ikke noget hvor du står, vi er sammen om dette.
Vi får vendt mange ting en sådan weekend. Der ties og tales familie, børn, burka, knive og ikke mindst det, at vi nok er ude i noget strafbart, alene ved at transporterer værktøjet til fletteriet, fra f. eks. Jylland/ Sjælland her over til Fyn. Føj det kan da ende rent galt.

Søndag fik vi lige besøg af Marianne. Hun kom fra Jylland hvor gruppen http://www.baskets4life.dk/ havde været samlet i et par dage.Marianne havde en del af mine kurve og materialer med, nogle af de ting, som jeg havde haft med til Lichtenfelt i  Tyskland, for et par uger siden.  Dejligt at se hende igen. Det havde tilsyneladende været et godt møde, med mange nye ideer og spændende tiltag. Jeg er lidt misundelig over at jeg ikke var der. Men det går kun at være et sted af gangen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar