torsdag den 31. december 2009

Det er koldt derude, ja



Det er næppe nogen overdrivelse, at konstaterer at det er ret koldt ude i dag. Denne årets sidste af slagsen. Jeg har lige været en tur "jorden" rundt, som det hedder her i huset. Alt er så sprødt og sart, samtidig med, at alt er nærnest bundfrosset. Det giver sådan et vidunderligt klart lys. Det er en dejlig ting, på denne tid at året.
Som så ofte før, undrer jeg mig over, den overlevelses trang som naturen ligger for dagen. Selvfølgelig står rosen op ad muren, men alligevel er den allerede ved at få grønne gæster ved sin fod. Trods det, at jeg syntes at vinter, sne og frost er dejligt, så må jeg sige, at jeg glæder mig over at der er tegn på, at vi går lysere tider i møde. Dagene er vendt, husk på det og glæd jer over hvert minut det bliver lysere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar