mandag den 8. februar 2010

Behov opstår, der må investeres.

Som jeg skrev i lørdags, så har jeg været på fotokursus. Klogere er jeg blevet og andre behov har jeg fået. Sådan går det jo tit, når man stifter nærmere bekendtskab med et emne. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg med noget andet udstyr, ville kunne lave nogle bedre billeder.  Når der skal fotograferes opstillinger til plakater og kataloger o.l. SÅ er det nødvendigt med et stativ, sådan et har jeg ikke. Altså der må investeres.
Det behøver ikke at være så dyrt, jeg er ikke mærkefikseret og kan lide at klare mig med lidt.

For år tilbage havde jeg en god ven, som tidligere havde fotograferet rigtig meget. Han holdt op efter mange år, da han begyndte at se verden beskåret. Alt blev set i fotoramme størrelse, det blev simpelthen for meget. Selv har jeg det måske lidt på samme måde, man skal passe på ikke altid, at se verden i motiver.
Det betyder ikke at jeg ikke er afhængig af smukke billeder, det er jeg,  meget. Jeg elsker lækkert papir, smuk overflade og smukke fotos. Der findes så mange smukke have, bolig og kunstbøger, dem kan jeg kigge i år efter år. Det samme gør sig gældende med bolig og mad magasiner. Dem  gemmer jeg og tager så en stak frem en gang imellem. Det gør mig intet at de er flere år gamle, det er de smukke beskårede verdener jeg vil se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar