lørdag den 6. februar 2010

Kursus, nu med kamera.

Weekenden tilbringes i Bastrup ved Vamdrup. Det vil sige jeg kører frem og tilbage her lørdag/søndag. Denne gang gælder det foto og brug af kamera. Det er spændende og en helt ny verden, sådan da. Jeg har et lille halvgammelt  digitalt olympus kamera. Nu har jeg sat mig for, at lære at bruge det noget bedre. Jeg trykker bare på nogle af knapperne og så ser jeg hvad der sker. Måske kunne jeg få noget mere ud af det , hvis jeg mere bevidst, vælger nogle af de muligheder der er på apperatet.
Egentlig er det syd gruppen af Danske kunsthåndværkere der har arrangeret kurset, med fotograf Ole Akhøj. Meningen er at blive bedre til at fotograferer, for mit vedkommende, mine kurve til kataloger, udstillinger og hvor der eller kræves ordentlige billeder.

Jeg fik godt nok lagt ud med at tage en forkert afkørsel og dermed mistede jeg jo helt orienteringen. Jeg endte med, at komme en time forsent. Nå men dagen blev nu også meget lang,  jeg køret hjemme fra kl. 8.30 og klokken var 17 inden jeg kørte derfra.

Lige i nat må vejret godt holde tørt, jeg gider ikke at kører i snevejr.

Det har hovedsageligt været teori i dag, så imorgen glæder jeg mig til at prøve at sætte tingene op og prøve forskellig former for belysning.  Selv syntes jeg jo at det som sker udenfor tingen, ofte er det bedste, skygger som flytter sig, med det udefra kommende lys.
Jeg håber at der bliver , bare et par billeder som kan vises her på siden i morgen.

3 kommentarer:

  1. Jeg har det på præcist samme måde med mit camera....et canon IXUS 110 IS......Jeg trykker på nogle knapper og håber på det bedste. Og som regel er billeder da også rigtigt meget bedre end på mit gamle.

    Pøj pøj med kurset :-)

    SvarSlet
  2. Glæder mig til at se hvad du fik ud af kurset. Jeg tog en del kurser i folkeskolen (ungdomsklub) som jeg stadig bruger lidt - Det var dog før digitalkamera og billedbehandling,så jeg er opdraget til at "beskære" billedet mest muligt allerede når jeg tager det, og så er det jo skønt at kunne redde det sidste på PC'en bagefter.

    Skøn blog du har lavet her. Men ret tilfældigt at jeg lige kiggede på din facebook profil..... Nå nu er jeg i hvertfald fast læser :-)

    SvarSlet
  3. Tak, Annette, ja man bliver jo altid klogere, det er jeg ret vild med.

    Vivian,dejligt at du fandt mig her. Jeg kan bedre lide dette forum. Hvis jeg er heldig er der nogle som læser med.Jeg er glad for at du gør. Så kan vi snakkes her.

    SvarSlet