onsdag den 17. februar 2010

Spild af tid.

På min rundtur i dag, til både IKEA, Bilka ,Harald Nyborg og EL Giganten i Odense, fandt jeg som så ofte før, kun få af de ting jeg var ude efter. Når jeg ser på uret og konstaterer at jeg endnu en gang, har brugt en fridag på absolut intet, så bliver jeg sgu lidt olm på mig selv. At gå i forretninger tager alt for lang tid, jeg er ikke en god shopper, sådan i almindelighed. Der er simpelthen alt for meget på hylderne, også en masse som jeg slet ikke har brug for. Det distraherer min evne til tænkning, det kan jeg ikke lide.
 Hvilket fører til at skulle forholde sig til, om jeg overhovedet mangler noget, nej det gør jeg ikke. Tvært imod er der for meget, jeg trænger til at luge ud i noget af alt det tingel tangel som står og ligger rund om i huset. Jeg har aldrig smidt ud, fordi jeg kom hjem med en ny ting, måske dette skulle indføres fra i dag.

Nå men efter Bilka, besluttede jeg at dette måtte have en ende. Da jeg nåede udgangen ved blomster afdelingen, blev jeg mødt af synet af op til flere vogne, fulde af løg og knolde, det var dejligt. Hvis ikke jeg havde været fornuftig, så havde jeg nok købt mig fattig i denne del af forretningen. Jeg elsker Dalia, de er så gavmilde. Læg en temmelig tør kopattelignende knold i jorden, og høst blomster i kæmpe mængder hele sommeren og hen til den første frost dag. Så er det også sket, men der er så meget glæde at hente i Daliaknolde.  Min pengepung sagde at det ikke lige var i dag, at der skulle købes ind af den slags.


Den lokal Netto kan nu også være med, bare i lidt mindre målestok. Det klør unægteligt i mine fingrene, ved synet af disse vogne. Jeg glæder mig til drivhus og have tid igen. 


2 kommentarer:

  1. Jeg blir (desværre) bedre og bedre til at shoppe, med årene......

    Da jeg kun har altankasser må det nødvendigvis vente nogle måneder med at tænke i blomster, og dahlia er vist ikke rigtigt egnet. men så fåes heldigvis en mængde andet pynteligt og jeg glæder mig meget til vi når den årstid :-)

    SvarSlet
  2. Ja det er jo dejligt at have noget at se frem til ;)

    SvarSlet