fredag den 26. februar 2010

Se hvad jeg har fundet.









Jeg har lige været en lille rundte, ude i haven. Der er nogle steder hvor seen er smeltet, og vupti så titter der forskellige dejlige forårs tegn frem.  Nu skal det være slut, jeg vil se hele mylderet af  begyndende liv. Det undrer mig hvert forår, hvor al den energi kommer fra, når jeg tænker på at alt har været nedkølet og gemt i mørket i flere måneder.
 Imponerende er det, jeg må lige tage mig selv lidt i kravetøjet og hejse op. Nu er det snart, det nærmer sig og jeg glæder mig til at komme i haven og drivhuset. Der kan jeg snart begynde rengøringen. Jeg rykker som regel udendørs ret tidligt. Når man som jeg, lever en del af vinteren i en Harboørhabit, så holder jeg varmen. Så lige en lille solstråle og jeg er gået over i drivhuset med kost og klud. Derefter termokande og avis.

Det bliver man da glad af at tænke på.

3 kommentarer:

  1. Ja det er både fantastisk og meget meget dejligt. Jeg blev også SÅ imponeret forleden dag da jeg så blomstrende erantis under min altan. Sikke en kampgejst hos de små blomster. Der står de bare og putter sig under 30 cm sne, og vupti har de blomster.

    SvarSlet
  2. Hej Anne !

    Ja nu ser jeg de sprudlende planter hos dig...bare dejligt....jeg tror heller ikke der går så længe inden vi ser mere græs og jord og ikke sne...sol og varme er nok lidt sent på den i år, men vand....det har vi vist nok af...smeltevand vel nærmest....glæder mig også til at finde små gækker og eratiser....der skal noget kraft og saft og grønne planter til at få forårsfornemmelserne rigitgt frem for alvor....
    Gad lige vide hvad en Harboørhabit er....en heldragt eller ? jeg er bare nysgerrig...

    SvarSlet
  3. Hej Anne
    De erantis gør mig altså helt misundelig.
    Lene

    SvarSlet