onsdag den 24. marts 2010

Cacao på terrassen..uhhhmm.

Vejret her har bare været helt fantastisk. Jeg kan få helt åndenød, hvis jeg ikke kommer ud, når jeg syntes at "der er vejr" Jeg kan simpelthen ikke holde ud at gå glip af vejr.Med min højrearm ved fulde kræfter og den venstre sådan lidt forsigtigt, blev det til fejning af terrassen. Det var tiltrængt efter vinteren. Have bord og stole fik en spand vand og mine "trappetrin" langs væggen, til at stille potter på, fik en slant også. Så er det forår.


Jeg måtte lige holde en lille pause, hvor jeg inspicerede min gamle pottevogn, som står ovre ved drivhuset.

 

Der var nu ganske ryddeligt derinde. Så nu skal der bare købes jord og frø, så kan jeg få startet op med såning og potteriet.



Undervejs stødte jeg på en af de fuglekasser, som plejer at være beboet af blåmejser. Den sidder fint imellem klematis og rose. De dækker rigtig godt, når først der er gang i blade og blomster. Der har været musvitter, for at besigtige herlighederne. Så måske der kommer nye beboerere i år.




Efter endt fejning og havevandring, måtte jeg lige sidde ud og læse avis og drikke cacao. Så ud med tæppet, og det var bare så dejligt. Jeg elsker det.


Da jeg ikke mere har mine højbede, skal jeg finde andre steder til at plante Georginer, dem har jeg nemlig lige købt en kurv fuld af. Jeg er facineret af, at man kan lægge denne tilsyneladende døde knold i jorden, og vupti så er der et hav af blomster hen på sommeren, ja lige til den første frost. Jeg har i en del år, flittigt gravet de gamle knolde op. Men de led en krank skæbne forrige år. Så nye forsyninger. Ja der kommer sikker flere til.
 Dette sad jeg og funderede over, alt imedens jeg nød varm cacao og det bare at sidde ude.



2 kommentarer:

  1. Det er ikke så ofte jeg bliver msiundelig (det ligger ikke sådan til mig), men når jeg i disse dage læser om havejeres forårsforberedelser napper det godt nok lidt i mig, må jeg indrømme (med let rødmende kinder).

    Det bliver dejligt med alle de georginer...det er en skøn blomst. Det bliver dejligt at se billeder til den tid...

    Ha' en hyggelig aften...

    SvarSlet
  2. Sikke flittig du har været. Og jeg er ligesom du fascineret af at man kan plante en "død" knold, der så 2 måneder senere får de smukkeste blomster.
    Hav en god weekend

    SvarSlet