fredag den 5. marts 2010

Ikke mere brok her, tak.

Så skulle det være i orden. Vi mødte op på Nyborg sygehus i går morges kl. 07, Kim fastende, jeg med te kop og morgenbanankage, kurven fuld af bøger, aviser og strikketøj. Det var ikke fordi, vi var vildt friske, started dagen her på nordfyn kl. 05, men det var jo også lige meget. Kim skulle ligge ned og jeg skulle læse og strikke, i ventetiden.
Der blev taget godt imod og de var alle meget søde og venlige.

Det blev en lang dag, med en afstikker i Nyborg city, da der var middagshvilepause på afdelingen. Jeg fik lige købt et par strikkepinde, som jeg manglede, for at komme i gang med den vest, jeg har lyst til at strikke.
For at koge dagen ind kørte vi der fra kl. 22 om aftenen. Dødtrætte. Kim siddende på en plastikpose på forsædet af Berlingoen. Det var et tip fra en bekendt, som har været igennem operation og et helvede da hun skulle hjem i bil bagefter. Posen gjorde at Kim lettere kunne dreje sig ( glide rundt) og få løftet benene ind i bilen.
Her hjemme har vi gjordt det samme i lænestolen, han er ren lovprisning af Irene som gav os ideen. Hun er P.T. udråbt til Gud i dette hus. Det kan anbefales, altså det med posen. Gud er en længere omgang.Vi har gruet for hvordan det skulle gå, med at få Kim i vores vandseng, som jo er ret lav og ikke så let at komme op af, hvis ikke man er frisk og i god bevægelse. Det går fint, her har vi også brugt pose systemet.

Nu skal der lige gå et par uger, så er han frisk igen. Men guder hvilke uger. Han er rastløs og har ondt og ville hellere over og rydde op i sit værksted, som ligner et jordskælv. Men han kan ikke lukke døren op, den binder, og jeg gør det ikke for ham. Så der er kun et, holde sig i ro og høre lydbånd og læse.  Nyde at blive vartet op og få massere af opmærksomhed. Underligt at han ikke bare giver op, og nyder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar