mandag den 15. marts 2010

Tid til bøger.



Nu er der tid til bare at sidde og læse havebøger. Jeg har det som rigtig mange andre mennesker, nu skal jeg ud . Ud og have gang i drivhuset og forhåbentlig nogle nye højbede. Jeg ønsker mig rigtig meget, nogle nye højbede, som ikke rådner op så hurtigt. De foregående holdt i 4- 5år hvilket er fint nok, men jeg kunne tænke mig nogle af jern og evt. beton/cement.
Sidste år fik jeg ikke gang i grøntsagerne, det kunne ikke betale sig at skifte jorden, når tilstanden for bedene var så rådden.
Jeg er jo heller ikke i tvivl om, at det muligvis ikke bliver denne sommer. Der er rigeligt at gøre her på matriklen, her i forår og sommer. Der skal males og rep. hus og vinduer. Indendørs skal der ligeledes males. Samtidig er der selvfølgelig altid kurve der skal flettes, og pil der skal høstes og sorteres. Det med pilen bliver der nu ikke så meget af, det er for stort arbejde til hvad jeg orker.
Tilgengæld bliver der en masse tykke pil, til at trække bark af, når den tid kommer. Mine kursister som kommer her i sommer, er glade for at have adgang til at trække bark.

2 kommentarer:

  1. hej Anne !
    Lige en varm tanke herfra ...det er da vist en ordentlig omgang du har været igennem på sygehuset...pyha...men forårskriblerierne er alligevel kommet.....så held og lykke med både havearbejde og helbred.....en enkelt af dine bøger har jeg også...Claus Dalbys "Den levende have" men den af Winnie Poulsen kunne jeg godt tænke mig, også Kjeld Slots "Havespor"...og Camilla Plums bog om blomster ser spændende ud...af hendes bøger har jeg kun GRØNT 1-2 og en del koge og bagebøger...men hun er sådan bare ligetil og dejlig økologisk....ryger cigaretter og bander (i sine bøger)....og uha hvor havelivet trækker...men der er stadig koldt udenfor...men i læ med sol er der meget dejligt....og man mærker det går fremad hele tiden...

    SvarSlet
  2. Hej Anne, dette bliver en opsamling, da jeg i går - via din blog - blev så interesseret i Claus Dalby´s blog, at jeg glemte alt om en smide en kommentar hos dig ☺
    Pyha, det må da have været noget af en omgang at få indopereret en pacemaker, for mig ser det ud som om du er en stærk pige.
    Skønne, skønne smukke buketter i forårsfarver, hvor er de dejlige og når man så får dem fordi der er andre der tænker på en, ja så kan det jo ikke blive bedre.
    Jeg forstår godt, at livet i haven trækker, men mon ikke foråret er lige omkring hjørnet. Og egentlig passer det jo vældig fint, at foråret lader vente lidt på sig, når du nu skal tage den med ro.

    SvarSlet