søndag den 23. maj 2010

Taburet tanker.



 Luksus ved sådan en søndag morgen, er at kunne få tid til at sidde og læse de seneste dages aviser. Der er godt nok ikke så forbandet meget at komme efter, på den politiske side.Lars og Lene opfører sig direkte krampagtigt. De er tilsyneladende blevet klar over, at de hænger i en meget tynd tråd. De er skide heldige, her har de søgt og fået job, som sikrer dem resten af livet. Det bliver aldrig dem, der kommer til at ligge nederst. Ministerpensionen samt alt det løse, er en udemærke buffer at have, når de ved næste valg ryger ned af taburetten.
 De kommer aldrig til at stå som arbejdsløse, uanset hvordan de har drevet forretningen. Der er altid arbejde til dem, og vel at mærke ikke af den slags som giver den mindste løn. Bare et par bestyrelses poster kan jo indbringe mere end en pædagog kan tjene på et helt år. Vel at mærke ved at møde op dagligt. Bestyrelser er mig bekendt, ikke samlet så ofte at det gør noget. Mærkeligt nok kommer de her mennesker altid videre, uden de store skrammer. De fyres som regel med en gevaldig økonomisk bonus, som folk i almindelighed ikke kunne drømme om, at de ville få med når f.eks. slagteriet lukker og slukker.
Nå men jeg håber at der må ske et skifte i regeringen meget snart. Om der så vil komme folk til som har idealer som de ikke lige kommer til at glemme i kampens hede, det vil jeg se før jeg tror det. Desværre er det med revolutionen, her til lands ikke aktuel. Enten er det regnvejr eller også skinner solen. Begge dele kan være en hindring.
Lidt opmuntring er der dog at læse, faktisk noget af det som holder hele avisens eksistensberettigelse oppe. Nikoline Werdelins Homo Metropolis og i denne uge Rasmus Bech som har skrevet Sket i ugen. Sket i ugen får altid lige kogt ugens begivenheder ind, på en dejlig humoristisk måde. Det passer mig fint.

3 kommentarer:

  1. Lars og Lene er mere heldige end de selv aner...men det bliver ikke med mn gode vilje at de bliver siddende på taburetten...faktisk ser jeg gerne at der blev udskrevet valg nu...

    SvarSlet
  2. Ja deri er jeg helt enig. Der er faktisk ikke så få af Christiansborgs "brugere" som, for min skyld, godt kan finde et andet job.

    SvarSlet
  3. Jeg er uhyggeligt enig med dig Anne, uanset hvor langt til venstre du og jeg finder på at stemme, sker det ind imellem at idealer glemmes i kampens hede. Derfor syns jeg nu alligevel vi skal huske dem alle sammen på deres løfter :-))

    SvarSlet