mandag den 28. juni 2010

Bare lidt billeder.










Jeg har en svaghed for små bygninger af forskellig slags. Jeg får altid en enorm lyst til, at få lov til at indrette dem. Ligeledes har jeg en svaghed for de små " nonnebiler "det hedder de selvfølgelig ikke, men det kalder jeg dem, efter at jeg for mange år siden så den type bil, et eller andet sted syd på, hvor det var nonner som kørte i dem.


Min anden svaghed ud i biler er 2CV' en, den eneste rigtig bil. Alt andet er bare transportmidler. Det er mange år siden at vi måtte skrotte vores egen. Der er ikke så mange af dem mere, rent sikkerhedsmæssigt er det nok helt ok, men det er den eneste bil med sjæl.


5 kommentarer:

  1. Nonnebil, ser for mit indre øje et par nonner komme susende i sådan en...Her har den lokale pølsemand sådan en lille ladbil. Tror godt jeg kunne tænke mig, at eje sådan en engang!

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det går bare rigtig godt det her.
    Tak for skønne, skønne billeder, hvoraf jeg kan genkendende enkelte, fra en ferie på Samsø i 1990.
    Åh ja, 2 CV´en, det har været min drømmebil siden jeg var helt ung. Kort før min 18 års fødselsdag, spurgte jeg min far om ikke måtte få en 2 CV i fødseldagsgave? Jeg skulle nok selv betale en del af den lidt efter lidt, når jeg fik job. Til min store forbavselse, sagde han ja og hvad fik jeg i gave. Den sødeste lille 2CV i legetøjsstørrelse! Jeg kunne fint se husbond og jeg julle til Danmark i sådan en gyngehest, men jeg er ret alene her på matriklet om de romantiske drømme ☺.

    SvarSlet
  5. Annette, vi har holdt nogel rigtig gode ferier i vores den gamle 2 CV. Den rustede desværre væk til sidst. Men fornøjelser har den bragt.

    SvarSlet