onsdag den 30. juni 2010

Pileflettere med overvægt ?








Formiddagen er tilbragt med at være på rundtur, med guide, på samsø. Det sammen med mit flettehold og malerholdet. Vi var på en ca. 4 timers rundtur, hvor Marna fortalte om øen, forskellige anekdoter og informerede om de driftige og flittige Samsinger. En dejlig og oplysende tur.
Jeg har altid syntes at det der med at kører rundt i en bus med en guide ved mikrofonen, det var nok ikke lige noget for mig. Dette sun blev der for et par år siden lavet om på. Det var i Irland, nærmere Dublin, Kim, Toke og jeg var på tur og ville egentlig have lejet en bil for at kører ud i omegnen af Dublin, da vi hurtigt fik by nok. Problemet var bare venstrekørsel, som man selvfølgeliog får lært, men ikke på en eftermiddag. Imgen af os gad at være den der skulle sidde ved rattet. Det endte med en guidet bus tur ud i Wickloow Mountains med omliggende landsbyer. Det var en super god tur. Vi fik så meget historie og oplysning, som vi jo aldrig ville have fået på egen hånd. Det var så fedt at vi alle kunne nyde turen og det helt fantastiske landskab. Vi blev klar over at det ikke nødvendigvis er idiotisk at sidde i en turistbus. Siden har jeg 2prøvet" det flere gange, med stort held. Altså også i dag.



Vi kom forbi i Ballen, hvor "nonnebilen" står. I dag var der et ordentlig læs på, den er da bare så sød. Lyden er også lidt morsom. To-takt et eller andet tror jeg nok.




Ude ved Stauns lå disse smukke grå pæle. De er nok til bundgarn.  Lidt længere oppe så jeg så disse to porte, som i al deres ælde er fantastisk smukke og maleriske.  Æstetisk forfald er jeg ret vil med.






Da vi kom hjem fra busturen, var kursisterne godt nok i en tilstand af " flette panik " så de gik straks i gang med pil og kurve. De er flittige, der bandes og grines, svedes, drilles og udveksles erfaringer. Det hele foregår med et godt glimt i øjet og på flere forskellige dialekter.





Ved 19 tiden, mødtes en del af fletteholdet på P-pladsen og vi kørte i kortege op til stranden ved Ballebjerg, eller lige ved siden af. Det blev ren sten samler tur. Der er så mange sten og der er rigtig mange af dem som er så flotte runde. Det blev et par timer med enden i vejret og næsen i stenene, derefter noget der mindede om overlæs i bilerne hjem. Det var rigtig hyggeligt , vi nød alle turen og det at gå der ude og udveksle begejstring over de sten vi fandt. Det blæste og der var bevægelse i havet, rigtig dejlig aften. Som sluttede med te/kaffe og kurve snak og bog kigning. Jeg tror at der er et par stykker, som nok har lavet lidt om, på deres fletteplaner for i morgen.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar