tirsdag den 31. august 2010

Der tænkes kreativt.


Pigen her kom lidt sent, men hun fik simpelthen bare igang Hun arbejder virkelig meget anderledes. Der  bliver prøvet materialer af, til den store guldmedalje.


 

Papirsnor, plastikposer og træ.

Heldigvis havde jeg forudset at trafikken i København, var af en anden størrelse end den der ruller af gårde i Rostrup.  "Nanna" sagde 10 min. fra Philip Schousvej til Strandboulevarden. Jeg klarede det på 40 min. det handler mere om, at alle andre åbenbart skulle ud for at brænde benzin af, på ca. samme tidspunkt som jeg. Hvad laver de , hvorfor sover de ikke bare længe? Ja jeg fatter det jo ikke. Men jeg er jo også " bare" fra landet.
Jeg nåede frem nogenlunde til den aftalte tid.





Tomme hylstre til automatvåben amunnition. Opsprættede telefonkabler. Den bliver flot.

Marie og jeg har haft en rigtig god dag med ca. 30 studerende, som har arbejdet koncentreret, spurgte om alt muligt som ikke lige var til at besvarer og heldigvis har sat os på nogle opgaver som lige kræver at der tænkes ud over hvad " vi plejer" Det er dejligt. Vi kan begge to hver især det ene eller det andet, så må vi bare lige skifte og tage over, der hvor vi nu er kompetente hver især. Det er vi faktisk gode til. 
Så de kom godt i gang og der var da også nogle stykker, som kunne finde ud af at lave lidt om på de gængse stativer, så nu har de så en anden funktion.  Herligt. Tænk selv, det kan jeg rigtig godt lide.


Plastik bånd på siderne kombineret med gamle ledninger.



Her er der revet gamle skjorter i strimler. De to lidt brede felter øverst er manchetterne.



Cykelslanger i hexagonalflet. Hele halløjet skal så trækkes på et stativ i morgen.

Stativet blev lige om rokeret en anelse. Papirkurv,  tænker den unge mand her.  Der kastes ind i den øverste kurv og det falder så ned i det underste rum.


Her er der bruget pil, papir og vandhyacint.  



Den sidste kurv her har fået svejset to kroge på , så kan den bruges som cykelkurv. Jeg kan dog forudse at der foreligger en del arbejde endnu, inden den kan holde på de evt. varer. Men selvfølgelig, så er den unge dame jo nok på S.U. så det er vel begrænset, hvad hun har råd til at lægge i kurven. Men den ser spændende ud.


På vejen hjem til Rasmus og Bianca var jeg lige en tur i Store Kongensgade og Borgergade. Det ene galleri, altså Pyton er der hvor Leif Sylvester slår sine folder. Han laver de mest vidunderlige billeder. Desværre var der lukket. Ikke at jeg overhovedet ville have råd til at købe, et skilderi  af Sylvesters. Men jeg er ret vild med dem.





I Store Kongensgade stødte jeg på denne dejlige runde dame. Hun var fremstillet i rigtig mange afskygninger, og var rigtig flot. Navnet på Galleriet har jeg desværre glemt. Men det lå tæt på hjørnet af St. kongensgade og Dr. Tværgade.





Dagen slutter af med dejlig Kylling middag sammen med Ras og Bianca. Så dejlig at besøge dem i deres lille lejlighed.

1 kommentar:

  1. sikke nogle dejlige kreative kurve. Man bliver jo helt inspireret :-)

    SvarSlet