onsdag den 11. august 2010

Jeg er så glad for min cykel.


Nu har jeg i to dage i træk, haft fornøjelsen af at cykle på min nye cykel. Den sidste gang jeg fik en sådan, var sidst i 80'erne. Det er ikke fordi cyklen ikke eksisterer mere, jo, men den er altså ikke meget værd. En hoved renovering ville koste et par tusind, så jeg valgt at få en helt ny. Den kører rigtig godt, og jeg nyder at jeg faktisk kan rette mig ud, i fuld højde, når jeg står af cyklen. Det er ren luksus. Før gik jeg nogle gange i en vinkel på ca. 90 grader, når jeg stod af køretøjet. At det er er herre model, ja det har det været de sidste 23 år. Der er simpelthen mere stabilitet i et herre stel, stellet er lidt højere end på damecykler, hvilket er dejligt hvis man som jeg, er lidt langbenet. 



Tjek lige ringeklokken her. Den siger lige som en dør klokke hos bager eller købmand i 50'erne. Det er jeg ret vild med.  På den gamle cykel, havde jeg en af de store kinesiske ringeklokker, hvor hele den runde tromle kører rundt når man ringer. Det var også en rigtig dejlig klokke. Den sidder imidlertid, fortsat på den gamle cykel, som er flyttet med Toke til Odense. Så kan den blive stjålet der inde, og så kan han hente Kims den gamle og få den stjålet også. De er ikke mere værd, men Toke syntes de er ok til lidt by kørsel.  Det er lidt anderledes her ude på landet, hvor der er 15 km. til arbejde og 7 til nærmeste indkøbsmulighed. Så må den gerne kører mere end blot sådan lige. 

 

Den fineste blanke lygte er der også på, så kan jeg ses, selv om der ikke er gadebelysning herude. Jeg er på ingen måder cykel freek, men det er en af de få måder jeg kan lide at bevæge mig på. Det er sikkert ikke nogen skade til, i forhold til min ikke helt, optimale hjertefunktion. Så hvis ikke det ligefrem står ned i stænger i morgen, så cykler jeg til Bogense om eftermiddagen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar