lørdag den 28. august 2010

Så var vi samlet igen, vi gæve kvinder.

Aftenen i går tilbragte jeg i gode veninders selskab. Heldigvis havde Anette taget initiativ til at samle os, til lækker mad og afsluttende med et par af mine kager. Jeg har ikke set disse damer i meget lang tid, og har haft dårlig samvittighed, over at jeg ikke har orker at tage kontakten op igen. Vi har igennem et par år, holde biograf aftener sammen, det har virkelig været aftener og samvær jeg har nydt. Det gled så lidt ud, for mig, da jeg fik mange weekender, hvor der bare var fyldt op, af vagter eller kurser. Vi talte om at vi måtte tage vores biografturer op igen, måske flytte dem til hverdage, hvilket vil være ok for alle, da de fleste efterhånden er ved at være ude af arbejdsmarkedet. De par af os som er tilbage på dette marked, ja vi kan måske egentlig bedst på hverdagsaftener.

Hvor er det dog herligt, at have nogle gode kvinder som man bare er i hak med lige så snart vi er samlet igen. Godt at hører om, hvad der er sket i livet siden sidst, og der er selvfølgelig sket dette og hint. Ikke mindst har nogle af dem fået nogle flere børnebørn. Jeg kan forstå at der nogle steder er lidt vanskelighede, med at holde ud at se på, hvordan de unge mennesker i den grad mangler evnen til at sætte nogle rammer op for ungerne. Det gav god grobund for diskussion, om hvad vi evt. selv har givet vores børn med i rygsækken.
 I mødet med en partner, som kommer fra en helt anden familie kultur end ens egn, ja så vil der nok være nogle konflikter omkring opdragelse af små ungerne.

 Selv har jeg ikke børnebørn, endnu, men håber da at de kommer en gang. Jeg har så mange gode opskrifter på kager og pandekager, for ikke at tale om det at lave sin egen marmelade, som jo da må gives videre, til en flok små rollinger, så jeg kan være sikker på at de lærer den søde tand at kende.

Egentlig ville jeg gerne have taget et par billeder ude hos Anette, hun bor på ikke så meget plads, med så mange ting, at man ikke fatter at hun altid lige kan få presset en lille bænk eller et smukt fad ind der hvor der i forvejen er pakker op. Det er utrolig hyggeligt og der er altid så meget at kigge på. Selv har jeg så lidt som muligt, der skal helst være luft imellem tingene har hos os. Men jeg syntes at det er rigtig hule artigt hos Anette. Desværre var mit batteri  til fotoapperatet gået fladt, så det må blive en anden gang, i kommer med på besøg i Rønninge. 

Vejret er vidunderlig og jeg må ud i det. Måske jeg lige starter cyklen og smutter ud til Melby for at købe nogle af de aller bedste kyllinger, ude på Allegaarden. De kan stærkt anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar