tirsdag den 19. oktober 2010

Amsterdam i tern.



Mine nakkevirvler er snart slidt ned, jeg mærker at jeg er lidt træt i nakke og skuldre. Dette skyldes dog kun, at der er så meget at kigge på, her i Amsterdam  . Ikke mindst er jeg betaget af husene og de mange husbåde. Vi har endnu en dag vadet en pokkers masse kilometer, og det er rigtig dejligt. Her er utrolig malerisk hvad enten solen skinner eller det regner. vejret er noget omskiftelig, men det er vel hvad man kan forvente på denne årstid. Det passer mig fint at det ikke er højsommer, når jeg skal opholde mig i byen. Her er meget charmerende og det er nok ikke sidste gang vi lægger vejen her omkring.
Jeg har selvfølgelig fundet markedet med de mange løg, som det jo er tiden at få i jorden, så når jeg kommer hjem, så er det plantetid.



Fotoapparatet er flittigt i brug, der simpelthen så mange motiver. Da jeg ikke kan vælge hvilke i skal se har jeg valgt collage formen. Det er faktisk lidt sjovt at lege med.


Med mit professionelle kurve øje, spotter jeg altid når der er flet i nærheden. Cykelstolen som sidder sidevendt  bag på cyklen, minder mig om da min ældste søn Rasmus var lille. Dengang fik jeg sådan en barnecykelstol, af hans bedsteforældre. Den blev brugt lige til jeg ikke længere orkede, at løfte ham op i den. Jeg har den endnu, 33 år efter. Den blev købt på et loppemarked her i Holland. Kurven med de 4 cylindere i, stod i en forretning med overskudsvarer fra militæret. Her fik Kim en rigtig dejlig jakke.
Den lille grå bil er meget lille. Dog var denne model beregnet til en person i kørestol. Man lukker op bag til og kører ind i bilen, vupti, så er man køreklar. Vildt smart, Jeg har aldrig set sådan en før.



Her var der bare tusindvis af forskellige løg og knolde, nogle mere eksotiske end andre.

5 kommentarer:

  1. Tak for de mange smukke billeder fra Amsterdam...jeg har aldrig været der, men prøver, hidtil forgæves at overtale ham den grphårede...det skal nok lykkes, en dag...Fortsat god tur!

    SvarSlet
  2. Gråt hår og dito skæg, her hos mig, syntes at det er er dejlig tur. Du må lokke din den grå med.

    SvarSlet
  3. Hej, jeg faldt lige over din blog og har nydt dine skønne billeder fra Amsterdam. De giver en lyst til at pakke en taske og komme afsted. Jeg har besøgt byen for mange år siden, men kunne godt trænge til at få den genopfrisket :-)

    SvarSlet
  4. Jeg har ikke været i Amsterdam i årevis, men jeg husker den som en dejlig by. Og når jeg ser dine billeder, virker den meget tillokkende... jeg elsker de hollandske huse... :-)

    SvarSlet
  5. Mia ja jeg er også helt vild med husene, og de smukke vinduer. Der er tilsyneladende meget højt til loftet i disse huse, Flot.
    Lærke, det kan kun anbefales, altså det med rejsetasken.

    SvarSlet