mandag den 25. oktober 2010

Dallund Slot.



Dallund Slot ligger i Søndersø. Det har i snart mange år været i Kræftens Bekæmpelse' regi. Man kan som kræftramt komme på rekreation her på dette meget smukke sted. De nærmere omstændigheder kender jeg ikke, men jeg passerer ofte Dallund. Der står nogle meget gamle træer, som har stået der i rigtig mange år. De danner en alle' af rene trolde træer at se til, de er knudrede og hullede.
Dallund Skov og sø er meget brugt som gåtursted. Hvilket er forståeligt. Kommer i på disse kanter kan en tur rundt om søen anbefales.





3 kommentarer:

  1. I forbindelse med min fars cancerforløb læste jeg en del om Dallund, men han følte så ikke et behov for rekreation så han kom aldrig afsted. Det er skønt at vide at vi har sådan et sted i landet og der er virkeligt smukt :-))

    SvarSlet
  2. Går ofte turen...med hundene, det ta'r 40 minutter og er en hyggelig tur.

    SvarSlet
  3. Var selv rekonvalescent på Dallund for 10 år siden, inden Kræftens Bekæmpelse overtog det.
    Det er et pragtfuldt sted.
    Blot må jeg tilføje, at det er sørgeligt, at de fleste rekreationssteder, som tidligere var tilgængelige for patienter, som trængte vældigt til at komme sig efter sygdom, er nedlagt.
    Meget, meget trist - bl.a. også med baggrund i, at vore dages patienter bliver udskrevet tidligere og tidligere.
    Venlig hilsen

    SvarSlet