tirsdag den 26. oktober 2010

Vandet var stift.


En fortryllende smuk morgen, hvor jeg kunne konstaterer at der var is på den øverste del af vandtønden, ovre ved drivhuset. Vi taler ikke om kl. meget tidligt, men her ved ca. 10.30 tiden, da jeg var ude for at plukke de nok sidste hindbær. De ryger i glasset med vineddike, så er der dejlig eddike hele vinteren.



Der er ting at ordne her inde, men jeg bliver nok n ød til bare at gå, det er ikke til at gå glip af det flotte vejr. Der er stadigvæk æbler at samle, så der kan blive til noget mere most. Sådan bliver det altså i dag.  

4 kommentarer:

  1. Jeps, det har været koldt i nat. Konstaterede jeg då jeg på et tidspunkt havde kastet dynen af mig....Pyjamas'en skal nok findes frem nu, for lukket vindue duer heller ikke :-))

    SvarSlet
  2. Her var vandet også stift...jeg havde en skål med kastanjer der var blevet fyldt med regnvand...i morges var der en isblok med kastanjer inden i...

    SvarSlet
  3. Øv altså, at vi allerede er nået de tider. Selv om det er pokkers flot på dit billede, så varsler det jo om kulde, vanter, støvler og hvad ved jeg. Men på den anden side set, der er også lidt hygge ved den årstid, synes jeg.
    Jeg har endnu ikke set tegn på nattefrost hernede, men det varer nok ikke længe.

    SvarSlet
  4. Jeg kan faktisk godt lide årstids skifte. Det giver en lidt anden rytme og så er det dejligt med brændeovnsild og stearinlys. Selv om det sviner helt a'h... til.

    SvarSlet