torsdag den 20. januar 2011

Trusse struds.






Hverdagen har igen slået sin klo i mig. Jeg skal altid lige bruge en dag eller to, når jeg sådan har været væk hjemme fra, og ikke mindst har bevæget mig i helt andre af mine indre rum. Ikke at de ydre ikke har været anderledes end mine vandte, men de er nok ikke så betydningsfulde. Det hadler mere om hvem man er sammen med. Fra torsdag i sidste uge til onsdag morgen har jeg været sammen med gruppen Baskets4life. Vi har været samlet på Vissinggaard, som er det eneste sted, hvor der er plads til os alle. Dagene er gået med fremstilling af masker, i de to af dagene, og leg med lykkeposer og lys, i de øvrige dage. Vi har lagt planer, diskuteret fremtid, drømme og ikke mindste lavet lækker mad til hinanden. 
Det er altid et samvær, som sætter mange tanker og ideer i gang hos mig. Nu skal jeg lige have lagt lidt planer og ikke mindst ryddet op i værkstedet, så jeg kan komme igang med nogle af de ting, som jeg gerne vil prøve af. Måske virker de, måske ikke.



Billedet herover er resultatet af den lampe som Anne Honore', Ane Lyngsgaard og jeg fik lavet. Den er stor og har fået navnaet "Trusse Struds " Navnet fordi den har meget lange ben og en underkrop som grangiveligt giver associationer til en struds, med trusser på. Jeg har den nu i mit værksted.

Vejret har været meget smukt de fleste af dagene, deroppe, så der blev heldigvis blevet plads til gå tur også.



4 kommentarer:

  1. Det lyder til, at I altid har det rart sammen.
    Desværre er dit billede af lampen meget mørkt - ikke så nemt at se den.
    Lene

    SvarSlet
  2. En herlig trusse-struds...Det lyder som det har været hyggelige dage... Herligt billede af den gamle båd!

    SvarSlet
  3. skønne billeder fra naturen...meget skønne....der er noget over naturbilleder som indgyder en form for ro og fred...som naturen også gør i den grad....men jeg oplever det også med naturbilleder og særligt når de er enkle og smukke, som dine her...
    Lampen ser rigtig spændende ud...altid dejligt at få nye idéer, som skal prøves af...

    Have en god dag...her er det gråt, men på en smuk måde...frost og tåge over det hele...

    :O)

    SvarSlet
  4. Salix: Desværre blev mine fotos fra Baskets dagene ikke så gode. Måske jeg tager et andet på et tidspunkt. Jeg har jo Strudsen her.
    Kirsten: ja båden må have ligget der i årevis, uden jeg har set den. Jeg er kommet på stedet igennem 20 år.
    Anita. Natur kan jeg ikke få for meget af.

    SvarSlet