mandag den 28. februar 2011

Ja, så gider jeg ikke mere.



Nu må det være nok med kulden. Jeg længes efter at komme ud, uden at skulle være pakket ind i en masse tøj. Nu vil jeg have sol og lys.,
Da jeg gik en have rundte, måtte jeg undre mig over, at der i løbet at de kommende måneder, kommer til at se helt anderledes ud, der ude. Alt er dødt og goldt, men tro mig der kommer liv i det hele igen. Det er bare så fantastisk. Klematisen her over er væltet, men den får vi op igen, når jorden tør. Den er så taknemlig, at den helt sikkert vil kvitterer med et væld af blomster.

Bare tanken om duften af syren. herligt.




Denne storkenæb er så fin, den er ikke helt så voldsom til at brede sig som så mange af de andre storkenæb arter.


Glæden ved at plukke sine friske krydderurter. Herligt



Disse små huse, eller vandingsautomater, har fået husløg om foden. De er nu nok frosset væk, da der ikke er afløb fra underskålen. De er simpelthen  rådnet op. Jeg laver huller til afløb og så må der nye husløg i.
Jeg glæder mig til at få jord under neglene.

5 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af det , der kommer...jeg hørte lærken i dag!!!
    Den storkenæb...kan man måskesens tigge lidt ??? Måske bytte med noget andet. mange hilsner

    SvarSlet
  2. You and me both, til det med jord under neglene. Og det er den flotteste klematis jeg nogensinde har set den der

    SvarSlet
  3. I søde næsten "naboer" Når det bliver tid for blomst i klematis og storkenæb, så giver jeg en kop mokka og stiklinger af "næbet"
    Ha' en go' da'

    SvarSlet
  4. Åh, ja - forår og jord under neglene!
    Men først må vi jo have både høstet og plantet ny pil her - når altså sneen er forsvundet.
    Lene

    SvarSlet
  5. årh...hvor velsignet at komme ind og se dine billeder her...jeg har også en klematis, som jeg fik sidste år og jeg glæder mig til den kommer i blomst...håber den klarer det...jeg vil også rigtig gerne have sådan en livskraftig klematis i haven....dejlige små vandingsautomaeter du har... :O)

    SvarSlet