søndag den 27. marts 2011

Soldater kys.



Jeg må jo erkende, at jeg ikke rigtig er i første række mere. Ikke at jeg har været det i flere år, men alligevel, så er jeg jo MOORENN. Hende som er den mest betydningsfulde af alle. Alligevel må jeg se mig slået ud af Eva. 
Nå men det er jo godt nok, helt almindeligt faktisk. Sådan må det vel være. Jeg ved jo at jeg har en stor plads i Tokes hjerte. Ikke mindst hvis jeg i den kommende uge sender en pakke op til ham , med forskellige lækkerier. Jo man gør fyldest hvor man nu bedst kan.
Desværre havde jeg efter adskillige "knips" med apperatet , opdaget at jeg have glemt at sætte CF kortet i , så det var så det. Kim fik Soldater kysset og et af marchen, med sin telefon. Det var rigtig ærgeligt.
Oven i denne forglemmelse, var jeg så også lige syg, så det meste af tiden opholdt jeg mig sovende på bagsædet af Berlingoen. Det var rigtig død sygt. Jeg havde glædet mig meget, til at se Toke og stedet.
Umiddelbart er sådan en kaserne jo enormt grim. Der er intet som gør omgivelserne kønne, gad vide om det er bevidst. Ingen beplantning. Ikke en bænk eller et bord, hvor man kan sidde, når soldaterne er fri.  Grimme omgivelser, gør da som regel folk grimme inde i hovedet. Her kunne der være en opgave for en gartnerskole, lav smukke omgivelser, som samtidige er praktiske og gør det muligt at anvende til det, det nu også skal anvendes til.
Om en halv time kommer mine kursister, de bliver til onsdag, så der skal helt sikkert flettes rø... ud af buksen.

5 kommentarer:

  1. Håber du har fået det bedre...Fedt med en søn i "dronningens klæder"!

    SvarSlet
  2. For søren da, Anne. At tage til forældredag i det Nordjyske, for at se junior i hele udstyret og så blive syg, det er næsten ikke til at bære. Jeg håber, at du har det bedre nu.
    Jeg havde mit daglige job på nabokasernen gennem 10 år, dengang hed de Nr. Uttrup og Hvorup kaserner, men er vistnok blevet omdøbt til noget andet siden da. Så vidt jeg husker fra dengang, og nu er vi altså før 1983, da var der da lidt bænke spredt rundt på området på Nr. Uttrup, men meget kan jo have ændret sig siden.
    Pokkers også, når vi må indse, at vi ikke længere er de allervigtigste i ungernes liv ☺. God søndag.

    SvarSlet
  3. Jo tak, jeg fik ca. 11 timer natte søvn. Det var godt, maven er i ro og hovedet lige så. Kasernen, består af flere enheder og en hedder Hvorup resten ved jeg ikke. Om det hedder Nr. Utterup der ovre hvor Toke egentlig bor, ved jeg faktisk ikke. Kim sagde at bygningerne var pænere der. Ja det er ok med Dronningens dragt, men jeg er ikke glad for udsigten til, at man SKAL sendes ud, hvis man fortsætter yderligere 8 månder i hæren, efter endt værnepligtstid. Livet er for kort til krig, eller det kan så hurtigt blive det. Den tanke er for mig ubærlig. Men Toke vælger selv, og vi har ingen indflydelse på hvad han skal og ikke skal.

    SvarSlet
  4. Åh ja, Anne det med at give slip kan være svært, selv om det jo netop er det, som de fleste af os gerne har villet opnå gennem vores børns opdragelse: selvstændighed.
    Hvis Toke vælger at blive i hæren, håber og ønsker jeg for Jer alle, at han ikke bliver såret på krop eller sjæl.
    Lene

    SvarSlet
  5. Hej Anne....surt at blive syg...der er vist meget sygdom sådan i omløb synes jeg..har dog...syv, ni , tretten...været forskånet selv....
    håber du er frisk til kurset og det bliver rigtig hyggeligt...håber I får godt vejr....
    ja det med krig og soldaterliv er vist heller ikke rigtig mig....men når Toke vælger det så må man jo støtte det på beste måde, som du netop gør...men man skal selvfølgelig også have en egen mening om tingene...og i disse tider kan der jo hurtigt stables endnu en lille "hyggelig krig" på benene....

    venligst Anita

    SvarSlet