tirsdag den 31. maj 2011

Find fem fejl.






Dagens arbejde, en barnestol, viser sig her til sidste, at være behæftet med mindst en stor fejl og sikker flere små. Jeg fatter ikke, at jeg ikke, tidligere har opdaget at den ene hjørnestolpe foran er synlig, men at den anden er dækket af armlænet. Jeg er helt sikker på, at jeg vel ville have set det noget før, end lige ved de sidste 3 stk. sædepil. Nå men jeg opdagede det altså først her til sidst, talte ret grimt, sådan lige for en kort bemærkning. Der er kun en løsning. Jeg starter forfra. Ikke lige i dag, men en af de nærmeste dage. Det her skal bare ikke stoppe mig. Jeg får skovlen under sådan en l.... stol.
 Ja rent faktisk, kunne jeg jo lave et hul lige midt i sædet og monterer en potte, sådan som man havde i gamle dage, pottestol. L.... stol.  Men nu er det jo ikke pilen eller sømmenes skyld, det her. Men alligevel, ret irriterende er det.
Der var et par gange under vejs, hvor jeg lige nåede at hører Anne Mette  sige, vær lige opmærksom på dette og hint. Jeg er rigtig glad for at jeg tog op til Hjerm, og lavede den første stol, som er i voksenstørrelse.
Nå men nu er det fyraften og jeg er faktisk ved at være ret sulten. Meget tit opdager jeg ikke, hverken sult eller tid, når jeg bliver grebet af arbejdet i værkstedet.

6 kommentarer:

  1. Jeg synes den er helt perfekt...kan ikke se nogen fejl...men jeg kunne sikkert se det hvis jeg havde været dig.
    Pottestol, he, he... så mangler vi bare at barnet skal bindes fast til stolen så han/hun ikke kan forlade stolen inden der er besørget!Godt den tid er forbi, i hvert fald i vores del af verden...

    SvarSlet
  2. Nå ja det kan jeg da godt se....argh når først man ser en fejl stirrer man sig blind på den...kan man ikke bare smide en pude i ?

    Men uanset fejl eller ej, så har den altså bare sin egen charme :-)

    SvarSlet
  3. Det er vel sådan for de fleste, at når man som I ganske rigtigt siger, først ser fejlene, så ser man kun det. Jeg laver en ny i dag. Det handeler også om, at jeg vil vide hvorfor det er sket. Jo det der med en pude i, det er ret velkendt.

    SvarSlet
  4. Hi hi - ja lidt perfektionist er man vel altid.
    Kan godt se hvad du mener, men den er jo også meget synlig fordi den er lys. Måske det bliver mindre når stolen tørrer op.
    Nu synes jeg jo heller ikke det er stolens natur at være alt for pæn. Men da du har lavet den næsten perfekt skinner det jo, i hvertfald dig selv, i øjnene ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg har heller ikke opdaget nogen fejl ved den :)


    Palle
    http://københavnskerestauranter.dk/

    SvarSlet
  6. Jo Palle, den ene stolpe i højre side er synlig, men ikke i venstre side. Det må være enten eller, men ens i begge sider. Den forreste stok, under sædet buer nedad, det skal den heller ikke. Men der kan som tidligere sagt arbejdes med dette. Det gør jo ikke at stolen ikke kan bruges. Som Piletossen siger, så er det hovedsageligt mit øje som generes. Ja også min mand ser den slags, og han er meget kritisk.

    SvarSlet