fredag den 2. december 2011

Tanker om " Voksen "

Ja hvad er nu det for noget. Tanker om voksen, det er der ikke noget der hedder. Næ, men det er der så nu. Kim som jeg har levet med de sidste par og tyve år, fylder 50 i dag. Det er der nok så mange der gør. For nogle mennesker har de været voksne siden de var børn, alt efter hvor man nu kommer fra. Andre syntes aldrig rigtig at blive voksne. Kim selv, har bedyret at nu skal det være, ikke så meget pjat og pjank. Nu skal der mere fornuft ind i hverdagen.

Leg i værkstedet, må nok fastholdes, men alle de vittigheder og ofte lidt ligegyldige bemærkninger, som tit ryger fra ham. Ja det skal det nu være slut med. Det vil jeg hører før jeg tror på det.
Lige i dette øjeblik, sidder han med sine Rævejagt kammerater og spiser fødselsdags frokost, og inden de havde sat sig, røg de første brokker over bordet, så lad os nu se, han kan ikke finde ud af det, det ved jeg. Det bliver ikke til noget med alt hans voksen snak. Det er ordskvalder det hele.

På den anden side, så er det måske ikke altid at stræbe efter at blive voksen. Når man ser på verden, og det som sker der, så er det meste jo forårsaget af voksne. Og det er fandeme ikke lige godt alt sammen. Der er virkelig nogle imellem, som aldrig skulle have nået at blive voksne.

Når man ser på de unge mennesker, som så gerne vil se ældre ud en de er, kan man jo kun tænke, at de skal såmænd nok nå det. Når man så ser dem som tredive årige, tja, så har de allerede nået den første udskiftning af implantater. Og angsten for forfald melder sig, trods den unge alder, man må for intet i verden komme til at se ældre ud. Der strammes op, fyldes ud, sættes kunstigt hår på og farves i en uendelighed. Solariet står ikke stille og alle signaler om faren ved både sol og kunstig farve overhøres.Aldrig har der vel været mere fokus på udseendet.
Så gad egentlig vide, hvad det er det der VOKSEN.

3 kommentarer:

  1. Jeg ved ikke hvad VOKSEN er, for det varer vist længe inden jeg når dertil. Stort tillykke med ham.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have frue. Nej det er der sikkert mange meninger om, om man nu skal være det eller ej, og ikke mindst hvor meget.
    Hils din far, han var syg sidst jeg afholdt kursus, nu er det så min tur.

    SvarSlet
  3. Voksen er måske på tide, når man bliver 50 - på den anden side, så er Kim vel Kim?
    Til Lykke med din store dreng da.
    Lene

    SvarSlet