søndag den 7. oktober 2012

Havtorn, svampe i forskellige stadier.



Der er massere af Havtorn på buskene her ud, så jeg har klippet en stor spandfuld af og de ryger lige i fryseren, da de ellers er et rent helvede at plukke. I første omgang, vil jeg lave havtorneddike af dem. Hvis jeg så skulle nå at klippe flere, ja så kan der blive til marmelade også.


På min tur rundt fandt jeg forskellige svampe. Jeg aner ikke hvad det er for svampe, men jeg syntes at tanken om at de muligvis er spisbare, og at de blot står lige her uden for døren, er dejlig. En dag med mere end de obligatoriske 24 timer, må jeg lærer lidt om hvad der er hvad.


Nogle er meget små og fine.




Andre igen er store og grove.





og atter andre fungerer som halvtag over en forladt rede.


 Blækhatten her er kun lige begyndt


og dens artsfælle er ved at gå i sig selv igen... Sådan er verden så forunderlig.


2 kommentarer:

  1. Tillykke med den lille pige i familien...og selvfølgelig er hun de sødeste lille pige i verden. Havtorn er nogle djævle at plukke...men tak for tippet med at smide dem i fryseren...God aften til dig!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige billeder, jeg er ret betaget af det med stammerne og de fine hvide svampe.

    SvarSlet