fredag den 29. marts 2013

Langfredags Indretning.

Som det vel fremgår af min blog, kan jeg godt lide boliger. Ikke nødvendigvis, ja faktisk ikke så meget, hvad man i almindelighed opfatter som boliger.


På min "jordenrundt"  vandring her i formiddag, passerede jeg Kims krageskjul.  Måtte lige kigge inden for. Jeg må sige, at han har en vis evne til at få indrettet sig. Med det som nu hører sig til, det der er nødvendigt til formålet, så man kan sidde i skjul.



 Jeg ved jo at han ofte bruger skjulet, han laver kaffe og smører madpakken, tager bogen, som han lige pt. er i gang med der op. Det jeg også ved om Kim er,  at han kan sidde ret op og ned, trække hatten/kasketten ned over øjnene og sove lige på stedet. Dertil kan man jo indvende, hvor fanden kommer jagten ind i billedet her. JO, tja, det gør den heller ikke altid. Jo, da slet ikke hvis han sidder og sover, fordi han lige skal slå mave efter indtaget af alt det medbragte. Det er dog ikke lige i disse dage, skjulet bruges mest.


Nu er Kim ikke den eneste som "bor" i krageskjulet, her er der lige blevet plads til en solsorterede, med privat vagtværn. En detalje jeg syntes rigtig godt om.


Det forskellige lokke grej har sin plads der oppe. Ting som i sig selv er fine, også når de ikke bliver brugt til formålet.


Den kvikke læser, vil nok undre sig over den noget underlige rævekonstruktion. Det er en lokke ræv. Forsynet med en fjeder, monteret på et brædt. Den har nu ikke vist sig meget effektiv, men Kim  har hugget sig med at lave den og det er som jeg har forstået det, nok det vigtigste af det hele. At den så ikke rigtig har lokket nogle krager til, det er sekundært.


De to vagtfugle ved reden, er benløse fugle. Deres understel står parkeret, et andet sted og der er derfor ingen fare for, at de to render af reden.
Der er mange måder at indrette sig på, nogle mere praktisk betonede end andre.

I håb om at denne fredag må blive meget laaaang.




4 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig fortælling som du ledsager med skønne billeder.

    Elsker din fine forståelse for den person som måske ikke er som folk er flest.

    Laaaaaaaange hilsner på denne specielle fredag til jer i folehaven.

    KH Karen Margrethe

    SvarSlet
  2. Så deilig å ha ein slik friplass!

    Fin fin påske til deg! Klem

    SvarSlet
  3. Det er et flot krageskjul - ihvertfald sammenligned med nogle af de skjul, som jeg har set, jægere bygge her oppe i træerne.
    Men, skyder Kim krager? For at blive fri for dem eller hvad?

    SvarSlet
  4. Ja man må regulerer krager. De rydder jo de andre fugles reder. Hvilket man som jæger, og natur mand jo ikke bryder sig om.

    SvarSlet