fredag den 21. november 2014

Jeg er en KUJON, ja en IDIOT, jeg holder mig ikke ud.


Og jer er rasende, på mig selv. Ikke kun på mig selv, også på de øvrige kunder på tankstationen, hvor jeg lige har fyldt diesel på bilen.
Da jeg skulle tanke diesel, stod en mand ud af sin bil, da han også skulle tanke. Jeg bemærkede straks, at han ikke var helt sikker på benene og noget svømmende i blikket. Efter endt tankning gik jeg ind for at betale, det gør man jo. I forretningen var der en ca. 20 årig ung ekspedient, samt tre andre kunder. Den tydeligtvis meget berusede, nej stang stive mand, jeg havde bemærket, betalte og gik med sine fire øl. Han koncentrerede sig meget, for overhovedet at gå bare nogenlunde lige hen til døren. Alle kunder så ned i gulvet og var tilsyneladende usynlige.
Jeg tænkte om jeg skulle standse ham, eller spørge de øvrige kunder, om de syntes at det var ok at vi blot så til, når nu han gik ud og satte sig i sin bil for at kører videre.

Ved i hvad, jeg gjorde ingen af delene. Jeg ventede pænt, ingen trak vejret og den unge kvinde ved diske fortsatte sin betjening. Hun er sikkert vant til det.
Manden var væk da jeg kom ud. Hvorfor gør man da ikke noget. En sådan bilist er jo livsfarlig. Jeg kunne jo have tilbudt at kører ham hjem, så han ikke skulle have den undskyldning, for at være nød til at fortsætte.
Er det fordi jeg er blev ældre at jeg ikke reagerer. For mange år siden, ville jeg have reageret og forsøgt at stoppe ham. Jeg har tidligere i livet blandet mig, når noget urimeligt foregik, på gader og stræder. Jeg har i mange år levet af at løse konflikter.
Det kommer aldrig til at ske igen. Sådan en kujon kan jeg ikke leve sammen med, og jeg er jo lidt svær at undgå, for mig selv.

5 kommentarer:

  1. Uha den er svær.... det kræver altså en vis pondus at hindre manden i at køre. Det er nemt at vide hvad man burde gøre, noget helt andet er at handle på det. Men som du selv skriver, så kommer det ikke til at ske igen...

    SvarSlet
  2. Nogen gange forundres man over sig selv.
    Mon ikke du ubevidst ventede på at der var en der handlede? Og det gjorde måske flere af jer?

    SvarSlet
  3. Du er ikke alene Anne, det er så svært at handle korrekt i sådanne situationer...jeg håber jeg vil handle, som du vil fremover :-)

    SvarSlet
  4. Garnløkke : jo sikkert men det er mig i almindedlighed meget imod, blot at vente på at andre skal handle.

    SvarSlet
  5. Det er helt forståeligt, at man helst undgår den direkte konfrontation, og en mulighed er ganske enkelt at ringe til politiet. Det forhindrer ham ikke i at køre, men måske kommer han ikke til at køre så langt.

    SvarSlet