lørdag den 2. januar 2010

Glo huller i sneflokkene...






Så daler sneen lige så roligt og smukt igen, ned over nordfyn. Det er dejligt. Jeg får sådan en lyst til at gå i hi, bare sidde og glo huller i sneflokkene, som virvler rundt. Lade roen sænke sig, ikke forholde sig så meget til hvad der sker her og der ude i verden. Sidde og kigge på fuglene, som kommer for at spise af kerner og fedtkugler. De må være aktive for at kunne klare det kolde vejr. Her inde tændes der en bunke stearinlys og hyggen breder sig. Jeg tror faktisk at jeg må ligne en storryger, indvendig, med alle de lys jeg i årenes løb har brændt af. For ikke at tale om druknefaren, ved de litervis af te det indimellem bliver til.
Meeeen jeg syntes altid lige der er noget andet jeg bør gøre, der er kurve som skal flettes, mennesker der skal besøges og et gammelt hus, som i den grad trænger til både at blive skuret og skrubbet, et værksted at rydde op i. I denne uge har jeg valgt at være vikar, hele ugen. Så holder jeg fri i næste uge. Jeg glæder mig til, at være sammen med de dejlige kvinder fra Baskets4life. Vi skal lege sammen, det meste af ugen. Nye indput og forhåbentlig nye planer, for 2010.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar