fredag den 22. januar 2010

Så er Berlingoen igen fyldt op.

Jeg er klar til at tage endnu en weekend, med undervisning i fletning af kurve. Denne gang skal jeg ikke køre  så  langt, det er Husflidsskolen i Ullerslev der er målet. Jeg har været her mange gange igennem de senere år. Der er som regel et hold af  kursister, som har deltaget mange gange og næsten også altid et par nye.

Jeg kan enormt godt lide at komme der, der er en egen stemning i de gamle husflidslokaler. Træværksted med tilhørende maskinpark og skabeloner . Der er ligeledes nogle hyggelige detaljer, lidt a'la Peddersen og Findus.
Som sagt så kender jeg efterhånden en del af kursisterne, da vi har " holdt weekend" sammen en masse gange. Det er sjovt og givende at se hvordan, der sker fremskridt hos dem, som jeg har undervist mange gange. Det er det, som gør at jeg syntes, der er noget ved det her job. Det er altid lidt spændende hvem af de "gamle" som møder op.

Jeg er ihvertfald køre klar, Berlingoen er endnu en gang proppet fuld af pil. Jeg kunne evt. have taget traileren, men jeg gider faktisk ikke at køre med den , når jeg kan blive fri. Det er godt at jeg har en bil og et forhold til brugen af den, som jeg har, ellers ville det her job blive alt for besværligt. Jeg lever i en ikke særlig ren bil og lugten af opblødt pil, er nogle gange temmelig gennemtrængende. 





1 kommentar:

  1. opblødt pil....tænker "sure tæer"
    god tur med Berlingoen...jeg vil sige, sådan lugter citröenen ofte, her hos os :-)
    god weekend.
    peddersen og findus..yes:-)...jeg har Findus liggende her til reperation ( et tøjdyr fra Sorø Bibliotek er gået lidt i stykker tihi)

    SvarSlet