fredag den 5. februar 2010

Kurv med krydsmål.

Endnu tre dage i selskab med næsten hele gruppen, baskets4life. Vi har været samlet til et kursus hos Ane. Tre dage med dyb koncentration, tid til fordybelse og glæden ved at befinde sig, i sit kreative rum. Vi har forsøgt at flette firkantede kurve, hvilket faktisk gik meget godt. Det var en spændende og noget anderledes proces, end det ellers er når man fletter kurve. Når firkantet skal være firkantet, så skal de sgu være det. Der var både brug for flette teknik, selvfølgelig, men også brug af snittebænken og båndkniven kom ligeledes igang. Herligt. Det er dejligt at arbejde med træ.




Den model vi skulle flette, krævede at der ret ofte blev taget krydsmål, undervejs. Ikke  lige en måde vi plejer at arbejde på. For at sige det, så var dette værre for nogle, end for andre. Der var ind imellem nogle udbrud ,som ikke høret til her på siden.


Det er så fantastisk når muligheden for at gå ind i sit  "rum" hvad enten det nu er det kreative, læsende eller et af de mange andre rum, som livet består af, er tilstede. De tre dage vi har været sammen har vi ikke været ude, ikke læst aviser eller hørt nyheder. Den store virkelighed er simpelthen ikke, en del af vores lille verden. Så vidunderligt, at opleve dette. Vi er bare så heldige at have muligheden og ikke mindst hinanden.

De fleste af os har også en familie hjemme, som syntes det er fint at vi mødes og er sammen nogle dage. Om det er fordi de syntes at det er godt for os, eller om det er fordi de faktisk, gerne vil være lidt fri for os, ja der kan jeg kun tale for mig selv. Jeg ved at Kim og Toke nyder dagene, når jeg ikke nødvendigvis er her. De lever helt i deres egen verden, også de. De har deres egne systemer og er samtidig enormt glade når jeg kommer hjem igen. Så jo, jeg er meget heldig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar