onsdag den 7. april 2010

Dagen er min egen.

Dagen er min egen. Ja, og så er det jo altid så som så, med det der " min egen "  Men jeg har ikke andre aftaler i dag, end at der skal være pil klar til kl. 10.30. Det er frisk skåret pil , som skal bruges til at lave levende pilehalløj i et par krukker. 60 stiklinge er også bestildt, og klippet, så de kan afhentes i eftermiddag.

Den smukkeste morgen bød mig ud, og jeg var ikke sen til at få næsen udendørs. Frisk luft, kan jeg ikke få for meget af. Efter pileskæring, måtte jeg lige have den daglige haverundte. Det er jo ikke fordi der er så meget derude endnu, men det grønnes stille og roligt. Juleroserne stod stadigvæk, med vandperler efter morgenbadet.


Der er fuld aktivitet omkring redekasser og fuglebo af forskellig slags. Jeg har nogle ganske traditionelle redemuligheder, men en enkelt af dem er meget anderledes. Den store jernkugle, har de sidste par år været beboet af musvitter. Man skulle tro, at der om sommeren måtte være meget varmt derinde, men dette er åbenbart ikke nogen hindring for opfostring af musvitunger. 

 







Vi har en tidligere telefonpæl stående i udkanten af haven, den vil jeg gerne have sat til med stærekasser, måske jeg skulle bruge noget af dagen på at få bestildt en stak af dem.

Glædelig forårs dag til jer alle.



4 kommentarer:

  1. Sikke en masse dejlige boliger du har til fuglene..jeg håber de alle bliver beboet :-)
    også en god forårsdag til dig

    SvarSlet
  2. også en glad forårsdag herfra....dejligt at se alle fuglekasserne...spændende at musvitterne vil bo i kuglen...iøvrigt en flot tingest at have i haven....og skønne fuglekasser....og altid dejligt at se juleroser...jeg er vist lidt vild med de lilla...

    SvarSlet
  3. Det er da en helt fantastisk samling af fugle beboelser du har i haven, hvor er det dejligt at se.

    SvarSlet
  4. Hej Anne,

    Sikke en smuk og dejlig blog du har lavet dig.

    Knus Marianne

    SvarSlet