fredag den 30. april 2010

Rabarberkage kontra gulerødder.

Efter overvejelser om gulerodsindtagetblandtkvinder, måtte jeg have gang i kagebagningen. det endte med den sædvanlig grunddej ( som tidligere omtalt her) heri fyldte jeg gårsdagens nytrukne rabarber. Rabarber er meget smukke, som så meget andet naturskabt. De er flotte når de bryder frem af jorden, som noget af det tidligste. De har fantastiske blade, og farven er så fin, ikke mindst i rodenden. 




Imedens kagen var i ovnen og regnen lige holdt en lille pause, måtte jeg lige gå haven rundt. Jeg havde en kniv og et glas med vand med der ud. Tanken var nemlig at skærer nogle af juleroserne, ihukommet at Claus fortalte på have bloggen, at der kommer flere blomster når der bliver plukket af dem året frø. Så dette er nu gjort. Jeg kunne så konstaterer, at der var frøsætning i nogle af blomsterne, ÅH nej, nu går jeg så glip af noget selvsåning. Fandens så haverisk man da kan blive. Det kan bare ikke blive nok.



Det glæder mig dog at have de fine blomster rundt i stuen. Til min yderligere glæde stødte jeg på et par vibeæg, jeg har ikke set dem de sidste par år. Men søde er de med tern.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar