torsdag den 1. april 2010

Skærtorsdags skåret.



Jeg nåede det lige, inden regnen satte ind. Mette "over marken" har bestilt pilestiklinge, det huskede jeg, da hun ringede, for at minde mig om det. Det er såmænd kun 90 stk. af tre forskellige sorter, så det kunne hurtigt ordnes. Da jeg gik ud var vejret ret fint, og jeg overvejede faktisk, om jeg skulle fortsætte med at få skåret noget mere af den pil, som burde have været høstet for meget lang tid siden. Nu har der selvfølgelig ligget en masse sne som har forhindret høstarbejdet, men det kunne også have været ordnet i november/december, før sneen kom.
Sådan blev det ikke og det bliver heller ikke i dag, ikke hvis regnen fortsætter.
Da jeg stod ovre ved drivhuset og klippede stiklingene, fik jeg øje på, at der lige inden for drivhusdøren, står en lille blok violer, som er sprunget ud. Det er da vidunderligt.


Violerne er hermed sendt videre til jer alle.

2 kommentarer:

  1. Tak for de smukke violer.
    Ha' en dejlig påske med høstarbejde og hvad den ellers må bringe .-))

    SvarSlet
  2. Også tak for violerne fra mig, de er slet ikke synlige her endnu - de er så dejlige.
    Har du prøvet at lave kandiserede violer - til en af dine kage-dage?
    God Påske
    Lene

    SvarSlet