fredag den 25. juni 2010

Afslutning på en dejlig uge.






Så er den da bare gal igen. Ugen er allerede gået. Første hold kursister er færdige med deres kurve og vi har arbejdet lige til det sidste. Ja, der er faktisk et par stykker som fortsætter i morgen formiddag, men det bliver på egen hånd. Jeg har fri nu og jeg holder weekend.





Der er i det hele taget afslutning og festmiddag i aften. Holdet som har danset Line-dance vil lave en lille opvisning for os og vi fra kurve holdet har lavet en lille udstilling af ugens resultater. De har været flittige og jeg er ret sikker på at de er tilfredse med ugens forløb, eller det håber jeg da at de er.
Trods det at jeg faktisk ikke har haft det helt godt, har jeg givet alt, alle tips, fuld tilstedeværelse og vi har da heldigvis haft tid til en masse grin også. Det er en af de gode ting, ved at vi er her i en hel uge,. vi når lige at komme lidt under huden på hinanden og der drilles på den godmodige måde, og ikke mindst der grines en masse. Der knyttes ofte nye forbindelser på tværs af landet. Det er dejligt. Vi får tit vendt både stort og småt.





Hvert hold dækker eget bord til aften. Der pyntes som regel med noget som relaterer til det man har arbejdet med.





Køkkenet på Samsø Højskole er suverænt godt. Der er simpelthen nogle mennesker ansat som kan lide at lave lækker sund mad. Det smager alt sammen fantastisk godt og det er meget smukt tillige. De  bruger rigtig meget råvarer fra øen og alt er tydeligvis meget friskt. Dette er et køkken, som ligger langt ud over det sædvanlige. Det kan stærkt anbefales og det er absolut vanedannende. Jeg har da heldigvis en uge mere, med deres kulinariske udfoldelser. Alle kursister er begejstrede.

 








2 kommentarer:

  1. Det fad der med tomat og steget hvidløg kunne jeg spise det hele af...lige her 11 minutter over midnat! Hav en god weekend!

    SvarSlet
  2. Nejjjjjj, som Kirsten siger, ser de tomater med skiver af stegt hvidløg fantastisk ud. Det gør kurvene nu også. Dejligt! Samsø i to uger, jeg er altså meget, meget misundelig.
    Lene

    SvarSlet