onsdag den 16. juni 2010

Dagen med lange lister.



Det bliver bare dagen hvor jeg skal være meget organiseret i mine gøremål. I går begyndet jeg at stille ting frem, som jeg skal have med til Samsø. Når jeg tager længere væk, end at jeg kommer hjem om aftenen, så er det med at huske det hele. Eller undværer, hvilket jo også er en udfordring, det at finde en løsning af en anden slags.



Jeg må ud og lægge mere pil i blød, da jeg jo skal have to hold i år. Det at holde pilen kold og smidig, er ikke så let på denne årstid, så jeg har nu fået et kar stillet til rådighed på højskolen. Men det er nødvendigt at starte opblødningsprocessen her hjemme fra. Til gengæld kniber det lidt med opblødningskar til så meget pil, måske jeg må tage ro båden i brug.

 





Som i kan se så er der gang i kar både ude og inde. Indendørs har jeg tændt for varmen i karret, der ligger simpelthen en flad radiator i bunden af karret, med en termostat på.Den går op til 50 grader. Karret er isoleret med tykke flamingo plader og et isoleret låg. Jeg lægger så yderligere en presenning over, for at holde så meget varme i karret som muligt. Det fungerer rigtig godt.

Det går ikke længere det her, god dag til jer alle.

6 kommentarer:

  1. Det er mange ting du skal huske på til sådan en weekend, og jeg kan forestille mig, at selvom du har pakket til sådan en tur massevis af gange, så er det stadig en risiko at glemme et eller andet.
    Du må have en skøn weekend på Samsø :-))

    SvarSlet
  2. tænker bare at det er godt det ikke mig der skal tage beslutning om hvor meget pil der skal bruges til 2 uger ..... :-S

    Jeg bruger i øvrigt en mælkevarmer (overdimensioneret dypkoger som bruges til mælk til spædkalve) Den kan bare sættes i stikkontakten og ned i karet, sådan een kunne måske være rar at have når du kan/skal opbløde på stedet.

    Den koster ca. 1000 kr, men jeg har bare arvet en gammel udslidt een fra en nabogård. Der er vist godt nok overgang i den, men jeg hiver den bare ud af kontakten inden jeg "piller" ved noget ;-)

    Bare det var mig der skulle på Samsø, men der bliver vist ingen Højskole til mig i år..... (jeg har vist brugt min kvote)

    SvarSlet
  3. Suk............jeg vil osse!

    SvarSlet
  4. Annette, jo jeg glemmer da af og til noget. i denne omgang er det 14 dages kursus.

    Det med mælkevarmer er en god ide. Jeg må lige forhører mig hos bonden i landsbyen. Ja det er svært selv om jeg har gjort det her mange gange, men som regel paser det med pilen. det er også et spørgsmål om at bruge det pil der nu er. Ønskerne er jo mange.

    Ja Lene det kunne ha' været hyggeligt.

    SvarSlet
  5. åh for resten - hvis du køber en mælkevarmer, skal du være opmærksom på at den skal være helt dækket af vand, ellers virker termostaten ikke, og så koger den pilen. Det lærte jeg på den hårde måde ;-)

    SvarSlet
  6. Tak for oplysningen Piletosse. Ja det skal jo ikke være buffwillow.

    SvarSlet