lørdag den 19. juni 2010

Lørdag med selskabelighed, for både folk og fæ.



Når jeg kigger lidt tilbage på mine indlæg (ikke dem i skoene) men her på siden, så kan jeg se at jeg laver rigtig mange lister. Med hvad der skal laves, huskes og udføres. Jeg er lige i gang med en mere. Dagen består af to fødselsdage. Dog ikke her i huset, men hos niece Viktoria og en god ven, Niels som pr. tradition plejer at holde sin fødselsdag når skole ferien starter. Det er dog ikke tilfældet i år. Der er lige en uge mere, i hvertfald her på Fyn, inden skolerne holder for denne gang.  Det betyder at jeg bare skal se at få styr på hvad det er jeg skal have lagt i bilen, til i morgen. Så er det bare trailer og pil jeg skal ordne i morgentidlig, inden turen går mod Hou og dermed Samsø.





Jeg har fået samlet alle krydderurter og andre planter ude på gårdspladsen, under et par akasietræer, så  bliver de ikke helt stegt, hvis solen skulle vise sig, indefor de næste 14 dage. Kim vil prøve, om han kan huske at vande dem, når alt er samlet er det lidt lettere. Det plejer at være lidt jammerligt, når jeg kommer hjem efter en uge eller to. Kim glemmer simpelthen at der skal vandes. Han ser det ikke, tror jeg. Alt det blomster værk er mit, Kim vil helst bare have græs over det hele. Det kan nedlægges med en buskrydder og plæneklipperen. Sådan, så er det væk.





Denne smukke blå blomst hedder, så vidt jeg ved, Venusvogn. Hvad humlebien laver ved jeg ikke rigtig noget om, men den havde meget travlt. Det gik meget hurtigt med at komme rundt til hver eneste blomst på stingelen.


Men hun ser da også rigtig godt ud, hende Venus, ganske smuk profil. Hvis ikke jeg er blevet fyldt med løgn, så skulle absolut hele planten være meget giftig. Men nok ikke for humlebier.



Rosen her er den første udsprungne i bedet, den har efter alt at dømme haft godt af det hestegødning jeg gav alle roser for en månede siden. Det skulle give nogle sunde planter og de ser også sådan ud.

Glædelig lørdag til jer som læser med her fra universet.

1 kommentar:

  1. God dag til dig og god tur til Samsø! Håber dine planter overlever...jeg tror nu ike dte bliver hedebølge så de skal nok overleve!

    SvarSlet