lørdag den 11. september 2010

En god arbejdsdag.



Efter endt arbejdsdag, nåede jeg hjem ved 16.30 tiden. Dagens indsats havde jeg lagt på Rødding Højskole. Der afholdt jeg en workshop for 10 kursister, hvoraf de fleste ikke havde flettet før. De var til gengæld tekstile, ud i vævning ,filt, og strik. Det blev nogle travle timer,hvor vi ved hjælp af en enkelt fletteteknik skulle have ganske enkelte ting til at hænge sammen. Det er altid svært, især når der også skal komme et produkt ud af strabadserne. Indgangen til arbejdet er altid meget forskellig, og det skal jeg så kunne rumme. 10 personer med forskelligt udgangspunkt, forudsætninger og forventninger. Det er sgu svært. Jeg ønsker mig altid mere tid, når vi skal til at slutte af . Der er så meget mere jeg syntes de deltagende bør have indsigt i. Samtidig med at jeg udemærket ved, at der er grænser for hvor meget information man kan rumme.

Jeg ankom i god tid, så jeg kunne nå at stille alt mit skrammel an. Derefter kunne jeg savle over de væve prøver, som hang ude i forgangen. Det er dog helt utroligt, hvad der er sket i væveverdenen siden jeg for 25 år siden pakkede min væv sammen og satte den på loftet. Siden helligede jeg mig fletteriet.
Jeg bliver helt tændt når jeg ser vævene stå der med trend og opbundet, lige til at gå i gang med. Jeg kommer til at væve igen, en gang når der bliver mere tid i mit liv.

Her render vi så igen ind i problemet, med for få timer i døgnet.

Der var b.la. udstillet  nogle ting fra Holboherreds vævekreds. Jeg tror ikke at medlemmerne der, er klar over at jeg flere gange har sovet på væveloftet, når jeg har afholdt flette kursus i Helsinge/ Anisse. Jeg hyggede mig enormt med at være der.
Ligge der på min medbragte gæsteseng  og så have aftenen, til at kunne sidde lidt på vævebænkene og trække lidt i slagbordet, træde tramper ned og ellers bare let føle på de opspændte trende. Herligt. Det nød jeg meget.

Det er sent og jeg kan sove længe i morgen, så måske jeg gør det.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar